موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213858
۲۹ بهمن ۱۳۹۸

۲ میلیون دانلود کتاب کودک مذهبی در برنامه ماهک

حجت الاسلام رحیمی گفت: کار رسانه‌ای برای کودکان واقعاً بر روی زمین مانده است و ما قریب به هزار کتاب در حوزه کودکان از ناشران مختلف ارگان‌های مذهبی را بازفراوری کردیم.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام  محمدکاظم رحیمی، مدیر نرم افزار تلفن همراه «ماهک» در جلسه گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برخی فعالیت ها در فضای مجازی و رسانه، گفت: بسیاری از کارها در زمینه رسانه را انجام دادیم، اما پس از چند سال به این فکر افتادیم که بیشتر کارهای ما موازی با سایر افراد و ارگان هاست و بهتر است تا یک کار بر روی زمین مانده را انتخاب کنیم و برداریم.

وی ادامه داد: کار رسانه ای برای کودکان واقعاً بر روی زمین مانده است، از همین رو به دنبال یک کارشناس فرهنگی خبره در حوزه مسائل کودکان رفتیم و دریافتیم که رهبر معظم انقلاب بهترین کارشناس فرهنگی هستند و به جمع آوری بیانات ایشان درباره کودکان از سال 57 به بعد پرداختیم که محتوای آن به اندازه یک کتاب شد.

مدیر نرم افزار تلفن همراه «ماهک» افزود: در ادامه کار متوجه شدیم که حوزه کتاب و کتابخوانی می تواند زمینه کاری خوبی درباره کودکان باشد و با توجه به بضاعت مالی پایین ما، نمی توانستیم آثار جدیدی را خلق کنیم و بنابراین به دنبال بازفرآوری محصولات تولید شده رفتیم و با مجمع جهانی اهل بیت(علیهم‌السلام)، ستاد اقامه نماز، آستان قدس رضوی، مرکز تخصصی مهدویت و سایر نهادها و سازمان ها که به حدود پانزده مورد می رسند به رایزنی پرداختیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با همان تجربه اندکی که درباره برنامه نویسی داشتیم، برای ایجاد یک نرم افزار آفلاین که قابلیت ارتقاء هم نداشت، اقدام کردیم و بعد از آن به دنبال یک نهادی می گشتیم که بتوانیم این اثر را که با زحمت و هزینه بسیار بالایی تهیه کرده بودیم، در اختیار آن ها بگذاریم تا اینکه از طریق آقای باقریان با دفتر تبلیغات اسلامی آشنا شدیم و توانستیم با تسهیل امور از سوی دفتر، یک مجوز سازمانی کسب کنیم و سال گذشته اپلیکیشن« ماهک» را در فضای مجازی منتشر کردیم.

حجت الاسلام رحیمی از جمع آوری قریب به هزار کتاب در حوزه کودکان از ناشران مختلف خبرداد و اظهار کرد: امروز حدود 65 هزار کاربر داریم و این کتاب ها قریب به دو میلیون بار از سوی کاربران بارگیری شده اند و اینگونه قابلیت دسترسی کودکان به کتاب های مختلف با حداقل هزینه فراهم شد که اگر دولت می خواست این کار را انجام دهد می بایست میلیاردها تومان هزینه می کرد و باز هم موفق نمی شد.

وی با بیان اینکه هر طلبه بسته به وسع خود می بایست وارد فضای مجازی شود و تعدادی مخاطب داشته باشد، گفت: مدت ها طول کشید تا یک گرافیست خوب پیدا کنیم تا فضایی هنرمندانه در کنار محتوای اپلیکیشن ایجاد کنیم.

 

آمدن وسط میدان فضای مجازی و سینه سپر کردن؛ مهمترین وظیفه امروز روحانیت

مدیر نرم افزار تلفن همراه «ماهک» با اشاره به لزوم ورود جدی طلاب حوزه های علمیه به فضای مجازی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز فضای مجازی یک صحرای بی پایانی است که از همه طرفش می شود حرکت کرد، دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبی را بنویسید، آن را روی کاغذ بنویسید، آن را پلی کپی کنید، چه کسی باید بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهی. چه کسی باید مانع بشود از اقدام دشمن برای انحراف. به عهد چه کسی است این کار، جامعه علمی و مذهبی، یعنی روحانیت، اولین وظیفه اش این است، مهمترین وظیفه اش این است. این یک عرصه ای است دارای منافع بی شمار. می توان ازآن حداکثر منافع را کسب کرد. همان کاری را که دشمن می کند، شما هم می توانید بکنید در جهت عکس، یعنی مفاهیم اسلامی و معارف اسلامی را پخش کنید، بدون هیچ مانعی.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله حائری شیرازی فرمود «فضای مجازی برای جدا کردن والدین از فرزندان ساخته شده است. در این فضا دیگر نسبت های فامیلی معنا ندارد و فرزندان همان چیزی هستند که می خوانند و می شنوند. هیچ بلایی نیست مگر اینکه خداوند در آن نعمتی قرار داده است که بر آن بلا احاطه دارد. موانع و رنج کشیدن ها در فضای مجازی مسیری برای بالغ شدن در این فضا است. همین رنج کشیدن هاست که سبب می شود شما به قدرت این عرصه پی ببرید. همان گونه که می توان در این فضا بدترین ضربه ها را زد، می توان بهترین خدمت ها را نیز انجام داد. در فضای مجازی جهنمی ها را بدزدید و به بهشت ببرید».

 

اپلیکیشن«ماهک تی وی» برای ارائه انیمیشن و ارزش افزوده های محتوایی

حجت الاسلام رحیمی از رونمایی اپلیکیشن«ماهک تی وی» تا پایان سال خبر داد و افزود: این اپلیکیشن برای ارائه انیمیشن و ارزش افزوده های محتوایی است که بستر بسیار خوبی برای فعالیت دوستانی است که در زمینه تصویرسازی و نویسندگی مهارت دارند.

وی در پایان اظهار کرد: برخی شرکت ها و نهادها از ما خواستند که این برنامه را به صورت محدود برای دانلود قرار دهند و حاضر بودند تا ماهانه در حدود 80 میلیون تومان پرداخت کنند که البته ما می خواستیم تا طیف وسیعی از مردم از این برنامه بهره مند شوند و نپذیرفتیم و بحمدالله دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه های علمیه و برخی دیگر از دستگاه ها از ما حمایت کردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار