موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213555
۲۴ بهمن ۱۳۹۸

«گرگ سفید و جنگلبان» کتابی برای پیوند کودکان و محیط زیست

«گرگ سفید و جنگلبان» عنوان کتابی است در حوزه کودک و نوجوان و برای آشنایی آنان با اهمیت محیط زیست در قالب داستان کوتاه که از سوی انتشارات آوای چلچله به چاپ رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «گرگ سفید و جنگلبان» توسط زینب حبیبی به رشته تحریر درآمده و فاطمه قربانی آن را تصویرسازی کرده و طراحی گرافیک آن را ابوالفضل طاشیان انجام داده است، و در یکهزار نسخه به قیمت ۱۸۰ هزار ریال در بهار ۹۸ چاپ شد.

نویسنده در مقدمه این کتاب با اشاره به زادگاهش ابراهیم آباد، می نویسد: ابراهیم آباد سفلی و علیا در پنج کیلومتری میامی و ۳۰کیلومتری ابتدای زیستگاه یوزپلنگ ایرانی قرار دارد، بخش بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود و عباس آباد از توابع شهرستان میامی در حاشیه خارتوران قرار گرفته و محیط بانان پارک ملی توران برای حفظ و نگهداری از این گونه از گربه سانان ایران و دیگر حیوانات و جانوران این منطقه با تلاش و زحمات شبانه‌روزی و به خطر انداختن جان خود کمک می کنند تا نسل این گونه های نادر در معرض انقراض را حفظ کنند.

اما هنوز هستند افرادی سودجو که درک و فهمی از پیرامون زندگی خود و طبیعتی که در آن زندگی می کنند ندارند.

 

بخشی از کتاب

کوهستان جایی بود که توماس به همراه پدرش در آنجا زندگی می کرد. بسیار طبیعت را دوست می‌داشت و ساعت‌های زیادی را به گشت و گذار و دیدن جانوران از نزدیک مشغول می شد.

برعکس پدرش که شکارچی قابلی بود و هر چه بر سر راهش قرار می گرفت شکار می کرد و از این کار لذت می برد. پدر توماس هر بار که می‌خواست حرفه اش را به او یاد دهد، توماس با سرکشی قبول نمی کرد و خودش را به چیزهای دیگر سرگرمی کرد و این بی اعتنایی رابطه آنها را خراب کرده بود. توماس کار پدرش را قبول نداشت.

توماس حتی در تله گذاری هم به پدرش کمک نمی کرد و از دور او را زیر نظر داشت و تله ها را شناسایی می‌کرد و به محض رفتن پدر آنها را خراب می‌کرد تا هیچ جانوری در دام نیفتد.

روزی از روزها که توماس به یک بلندی رفته بود و از دور پرواز عقاب را نظاره می‌کرد و لذت می‌برد ناگهان صدای بلند شد عقابی که در آسمان پرواز می کرد زمین افتاد. توماس سراسیمه و نگران به طرف صخره‌ها دوید و تا به آنجا رسید پدرش رفته بود و بیچاره به زمین افتاده و مرده بود.

زینب حبیبی از کودکی به نویسندگی علاقه داشت و سالهاست فعالیت خود را در زمینه داستان نویسی آغاز کرده است.

 

کتاب «یوزپلنگ کوچک» نیز توسط این نویسنده توسط انتشارات آوای چلچله به چاپ رسیده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار