موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213492
۲۳ بهمن ۱۳۹۸

گسترش تصاویر کودک‌آزاری و خشونت علیه کودکان در فضای مجازی!

آمار ارائه شده توسط پژوهشگران در مورد انتشار تصاویر خشونت‌های جنسی و کودک‌آزاری علیه کودکان در فضای مجازی باعث نگرانی فعالان این حوزه شده است.

به گزارش کودک پرس ، موضوع سوء رفتارهای جنسی نسبت به کودکان و انتشار این نوع محتوا در فضای مجازی، مدتهاست که مورد توجه قرار گرفته و مدیران شبکه های اجتماعی نیز در تلاشند نرخ اشاعه این نوع محتوا را به حداقل برسانند. اما به نظر می رسد این تلاش ها کافی نبوده است.

بخشی از دلیل اشاعه این نوع فیلمها را می توان فراهم بودن بسترهای مجازی دانست. برای مثال مسیرهایی مانند فیس بوک، اسنپ چت و … همواره آماده اند تا داده های کاربران را به اشتراک بگذارند. نکته خطرناک، رشد روز افزون انتشار این نوع محتواها است. فقط پنج سال پیش ، تعداد فیلم های گزارش شده کمتر از 350 هزار فیلم بود اما همانطور که اشاره شد، تا پایان سال گذشته 70 میلیون تصویر و فیلم ضبط شده از آزار کودکان به اشتراک گذاشته شده است.

بسیاری از این فیلمها بیش از یک بار به اشتراک گذاشته شده اند، چرا که با وجود بسته شدن یک محتوا، کابر با باز کردن لینک جدید، محتوا را مجددا بهه اشتراک می گذارد. فیس بوک تقریباً 60 میلیون عکس و فیلم گزارش کرده است. اما کارشناسان این شرکت می گویند حدود 15.9 میلیون محتوا کاملا مخربند و حدود 29.2 میلیون تصویر نیز تا حدودی به قوانین نزدیک و هم مرزند.

گوگل در حدود 449،000 گزارش خطای صد در صد و  3.5 میلیون فیلم و عکس خطرناک را گزارش کرده است با این حال نمی توانیم به شکل صد در صد بگوییم که این آمارها درست است و می تواند بسیار فراتر باشد. با این حال منطقی است که فیس بوک بیشترین تعداد گزارش را داشته باشد چرا که فیس بوک بزرگترین پلتفرم شبکه های اجتماعی با بیش از 2.3 میلیارد کاربر است.با این حال فیس بوک بارها سعی کرده با کمک هوش مصنوعی و نیروهای انسانی، حجم محتواهای مخرب را به حداقل برساند.

 

اما حتی با تشخیص بهتر محتوای ویدیو ، هنوز هم نمی توان به طور کامل مشکل فیلم های آنلاین سوء استفاده جنسی از کودک را شناسایی کرد. افزون بر این، برخی سرویس های ذخیره سازی ابری ، از جمله آمازون ، محتوای غیرقانونی را اسکن نمی کنند. و محتوا در برنامه پیام رسانی اپل رمزگذاری شده است ، بنابراین اپل نمی تواند آن را اسکن کند تا مواد غیرقانونی پیدا کند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار