موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213198
۱۶ بهمن ۱۳۹۸

فاطمه سالاروند جایزه خود را به «گروه دست‌ها» هدیه کرد

سالاروند که اثرش با نام «دل تو برد شرط را… » توانست به عنوان اثر شایسته تقدیر در بخش «شعر کودک و نوجوان» شناخته شود، جایزه خود را برای امور فرهنگی، اجتماعی و آموزشی استان سیستان و بلوچستان هدیه کرد.

به گزارش کودک پرس ، «فاطمه سالاروند» در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در سیستان و بلوچستان پس از اعلام اسامی برندگان بخش شعر کودک و نوجوان، پشت تریبون قرار گرفت و متنی را قرائت کرد که در بخش‌هایی از آن آمده بود: «من امروز اینجا هستم‌ به خاطر بچه های سیستان،به خاطر بچه های بلوچستان.»

وی افزود: فارغ از خط و مشی ها و نگاه های موافق و مخالف و جهت گیری های واقعی یا نمایشی درباره این جشنواره، حرفی دارم و نومید نیستم از این که حرفم شنیده شود.

سالاروند در ادامه گفت: چندی پیش تعدادی از دوستان هنرمند و شاعر و عزیزانی که در زمینه امور فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تجربیات با ارزشی دارند گروهی تشکیل دادند که امروز ۱۲۰ عضو دارد. “گروه دستها” فعالیت خود را با هدف اصلی خدمات رسانی به بچه های مناطق محروم و کم برخوردار آغاز کرد تا شاید بتواند با تمرکز بر مسائل فرهنگی و آموزشی و حتی اشتغالزایی، برای بهبود وضعیت خانواده ها و به ویژه بچه های عزیزمان در این‌  مناطق قدمی بردارد. بچه هایی که علیرغم هوش وافر و استعدادهای فراوان، از کمترین امکانات زیستی، آموزشی و فرهنگی بهره مند نیستند.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی که در راهِ رفتن به مدرسه آسیب می بینند و حتی جان می سپارند و کسى باخبر نمی شود. به همین دلیل من امروز اینجا هستم چون سیستان و بلوچستان نقطه آغاز فعالیت گروه دستها بوده و در همین سه چهار ماهه به ویژه در جریان سیل اخیر، دوستان دست ها در این‌منطقه کارهایی انجام داده اند که پس از این نیز تداوم خواهد داشت.

فاطمه سالاروند اضافه کرد: از آنجا که مضمون همه شعرهای کتاب “دل تو برد شرط را ” عشق است، من با عشق همه این جایزه را به گروه دستها تقدیم می کنم تا برای بچه های عزیز سیستان و بلوچستان صرف شود.

بر پایه این خبر سعیده موسوی زاده، نامزد بخش شعر کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نیز علاوه بر اهدای یک دوره از کتاب‌های تالیفی‌ خود، هدیه نامزدی اثرش را هم برای خرید کتاب‌های کودک و نوجوان اهدا کرد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار