موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213149
۱۴ بهمن ۱۳۹۸

اعلام نامزدهای دو بخش جشنواره شعر فجر/ معرفی برگزیدگان بخش ویژه

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره شعر فجر برگزیدگان بخش ویژه و نامزدهای بخش شعر بزرگسال و کودک و نوجوان این رویداد را معرفی کرد.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس رأی هیأت داوران «بخش ویژه شعر جوان» متشکل از غلامرضا طریقی (دبیر بخش ویژه)، سعید بیابانکی (دبیرعلمی جشنواره)، آرش شفاعی، مرتضی کاردر و صابر ساده، شاعران زیر به عنوان «برگزیدگان بخش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» معرفی شدند.

محمد مهدی احمدی (اصفهان)

امید ادهمی (فسا)

میلاد پشاآبادی (کرمانشاه)

محمد حسن‌زاده (تهران)

غلام عباس حسینی (کشور افغانستان)

آرزو سبزوار قهفرخی (بروجن)

سارا متقی (رشت)

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره شعر فجر، برای شرکت در بخش ویژه شعر جوان، بیش از ۲۰۰۰ شعر توسط حدود ۴۰۰ جوان زیر ۲۵ سال از سراسر ایران و کشورهای ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان ارسال شده است.

باتوجه به آئین‌نامه ابلاغی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره شعر فجر، «بخش ویژه شعر جوان» در این دوره از جشنواره به شاعران کمتر از ۲۵ سال اختصاص یافت. به این صورت که شاعران متولد ۱۳۷۳ به بعد می‌توانستند در دو بخش آزاد و برخوان فارسی (پاسداشت زبان فارسی) اشعار خود را برای دبیرخانه جشنواره شعر فجر ارسال کنند.

دبیرخانه این جشنواره همچنین روز گذشته نامزدهای بخش شعر کودک و بزرگسال این جشنواره را نیز معرفی کرد.

بر این اساس هیئت داوران متشکل از «حمیدرضا شکارسری»، «زهیر توکلی» و «عبدالحمید ضیایی» آثار زیر را نامزد دریافت این جایزه در بخش بزرگسال اعلام کردند:

«به رنگ دانوب» سروده واهه آرمن از نشر چشمه، «را را» سروده پانته‌آ صفایی از انتشارات فصل پنجم، «رمه در مه» سروده علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی از انتشارات شهرستان ادب، «زیر انگشت‌های تشریح» سروده رحمت‌الله رسولی‌مقدم از انتشارات ایهام و «مونث» سروده ساجده جبارپور از انتشارات نزدیک‌تر

در بخش شعر کودک و نوجوان نیز هیأت داوران متشکل از «محمد گودرزی دهریزی»، «انسیه موسویان» و «حامد محقق» آثار زیر را نامزد دریافت جایزه معرفی کردند:

«خدا نقاش خوبی است» سروده سعیده موسوی‌زاده از انتشارات به‌نشر، «دل تو برد شرط را» سروده فاطمه سالاروند از نشر پیدایش، «کفشم زمانی گاو بوده» سروده کمال شفیعی از نشر پیدایش و «مگر لب زیپ دارد» سروده غلامرضا بکتاش از انتشارات امیرکبیر

آئین پایانی جشنواره چهاردهم شعر فجر عصر فردا شنبه ۱۲ بهمن در شهر زاهدان برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار