موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212136
۲۳ دی ۱۳۹۸

فراخوان دومین جشنواره استانی شعر «داوار ناغان» منتشر شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از انتشار فراخوان دومین جشنواره تخصصی شعر مادر و کودک استان با عنوان «دومین جشنواره شعر داوار ناغان» به زبان فارسی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جواد کارگران ضمن اعلام این خبر افزود: جشنواره مذکور به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» و تکریم مقام مادر و جایگاه ویژه زن در نهاد خانواده و همچنین تلفیق فرهنگ و ارزش های دینی با ادبیات فارسی به خصوص، شعر برگزار می شود.

وی ادامه داد: دومین جشنواره شعر «داوار ناغان» به همت انجمن شعر و ادب عباس ارشاد ناغان، انجمن ادبی کودک و نوجوان مهر داوار ناغان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار برگزار می شود.

کارگران در ادامه تصریح کرد: تکریم مقام حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» در قالب شعر، معرفی ابعاد شخصیت و زندگی حضرت فاطمه «سلام الله علیها» به عنوان الگوی زن مسلمان در قالب شعر، توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن در قالب شعر، پرداختن به شعر کودکان و کودکانه ها، تلفیق فرهنگ دینی با ادبیات فارسی، شناسایی رشد و معرفی استعدادهای ادبی و هنری شاعران کودک و نوجوان و جوان و سعی در شکوفایی آن ها، شناساندن هنرمندان به مردم و ارتباط هر چه بیشتر اهالی قلم با جامعه، بالا بردن سطح علمی و ادبی شاعران و نویسندگان  و ایجاد زمینه های مختلف آموزشی جهت فعالیت های هنری با استفاده از پتانسیل های جشنواره، زمینه بهره وری از ظرفیت های ادبی و هنری و گردشگری شهرستان کیار و بخش ناغان، از اهداف این جشنواره هستند.

 

وی ادامه داد: زندگی و ازدواج حضرت فاطمه «سلام الله علیها»، حجاب و عفاف و … محورهای ویژه و توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن محورهای موضوعی جشنواره هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: علاقه مندان تا دهم بهمن ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار تحویل دهند.

 

وی در ادامه، ارسال آثار به آدرس الکترونیکی chb.kiar@farhangmail.ir و ارسال آثار به شماره فاکس ۳۲۶۲۴۲۳۲ را از دیگر راه های ارسال آثار به جشنواره عنوان کرد.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی شعر «داوار ناغان» ۲۶ بهمن ماه سال جاری در شهر ناغان برگزار می شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۳۲۶۲۴۲۳۳ تماس حاصل نمایند.

 

داوار در زبان لری به معنی «وارگَه مادر (جایگاه مادر)» می باشد.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار