موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
211043
۲۸ آذر ۱۳۹۸

«روزگار عمار» رمانی جذاب برای گروه سنی نوجوان است/ عرصه ادبیات نیازمند نوآوری است

نویسنده کتاب «روزگار عمار» گفت: نگارش کتاب‌های مذهبی دینی آن هم به صورت رمان جذابیت فراوانی برای نسل جوان دارد، از سوی دیگر این نوع سوژه‌ها موضوعاتی هستند که کمتر به آنان توجه شده و می‌توان با نوآوری شروع تازه‌ای برای آنان رقم زد.

به گزارش کودک پرس ، مجید ملامحمدی نویسنده عرصه ادبیات پیرامون مضمون کتاب «روزگار عمار» آخرین نوشته خود گفت: این کتاب به زندگی عمار صحابه «پیامبراکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم)» پرداخته است، این اثر توسط انتشارات جمکران به چاپ خواهد رسید و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی در مورد شخصیت اول رمان «روزگار عمار» بیان کرد: در این کتاب به شخصیت عمار بن یاسر یکی از صحابه «پیامبراکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)» پرداخته شده است، وی از نخستین مسلمانان و از شیعیان «امام علی(علیه‌السلام)» در جنگ صفین است که در رکاب «امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)» جنگیده و به دست لشکریان معاویه شهید شده است. این شهید بزرگوار بعد از «وفات پیامبراکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)» در حمایت از «حضرت علی (علیه‌السلام)» از بیعت با ابوبکر سرباز زد. زندگی این شخص فراز و فرود بسیاری دارد که در کتاب «روزگار عمار» به آن پرداخته شده است.
ملا محمدی در مورد لزوم نگارش کتب تاریخی مذهبی به زبان نوجوانان ابراز کرد: نگارش کتاب‌های مذهبی دینی آن هم به صورت رمان جذابیت فراوانی برای نسل جوان دارد، از سوی دیگر این نوع سوژه‌ها موضوعاتی هستند که کمتر به آنان توجه شده و می‌توان با نوآوری شروع تازه‌ای برای آنان رقم زد.
وی با اشاره به نحوه نگارش کتاب «روزگار عمار» اظهار کرد: شیوه نگرش این کتاب با سایر کتاب‌هایی که نوشته‌ام متفاوت است هر فصل کتاب از زبان تعدادی از شخصیت‌های مثبت و یا منفی آن روزگار نقل شده است، برای مثال شخصیت عمار از دیدگاه و نظر ابوذر مطرح و ویژگی‌های خوب و خصلت‌های انسانی ارزشمند این فرد تشریح می‌شود، از سوی دیگر دیدگاه شخصیت‌های منفی همانند شخصیت مروان بن حکم که نقاط مثبت عمار را از دیدگاه خودش منفی می‌داند نیز در کتاب گنجانده شده است.
نویسنده کتاب «ماه غریب من» به سخنان «امام علی (علیه‌السلام)» در مورد عمار اشاره و تصریح کرد: این کتاب سیره شخصیتی عمار را از دیدگاه بزرگان و افرادی همچون «پیامبراکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم)» مورد بررسی قرار داده است، همچنین پیش‌گویی‌های «امام علی (علیه‌السلام)» در مورد عمار و نحوه شهادتش در این کتاب بیان شده است.
ملامحمدی در مورد صفحه‌آرایی و زمان انتشار کتاب «روزگار عمار» خاطرنشان کرد: انتشارات جمکران این رمان را تا چند ماه آینده به چاپ می‌رساند، کتاب علاوه بر متنی شیوا از صحفه آرایی مناسبی نیز بهره برده که می‌تواند در جذب مخاطب موثر باشد.
منبع: میزان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار