موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
211022
۲۸ آذر ۱۳۹۸

اظهارنظر مجری سمت خدا درباره «منطقه پرواز ممنوع»/ فیلمی که جایش در سینمای نوجوان خالی است

مجری برنامه تلویزیونی «سمت خدا» درباره «منطقه پرواز ممنوع» گفت: در مدت زمان قریب به دو ساعت تماشای این فیلم، هرلحظه بیش از پیش حس می‌کردم که چقدر در سینمای ما جای چنین آثار هنری خالی است.

به گزارش کودک پرس ، «نجم‌الدین شریعتی» مجری تلویزیون با بیان این که «منطقه پرواز ممنوع‌ فیلم خوش‌‌ساختی بود و حس خوبی را منتقل می‌کرد، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: کارگردانی، صداگذاری به همراه انتخاب لوکیشن‌ها بسیارهنرمندانه بود. از واکنش تماشاگران حاضر در سینما که سر ذوق و شوق آمده بودند، می‌شد فهمید که هیجان فیلم برای مخاطب نوجوان بالا است.

وی با تاکید بر اینکه فیلم دارای پیام‌هایی خوبی بوده و از حیث انتقال پیام بسیار تاثیر گذار است، افزود: من منتظرم آقای بامروت‌نژاد و داسارگر، ساخت این دست کارهای درخشان در عرصه سینما، خصوصا سینمای نوجوان را ادامه دهند؛ چرا که در مدت زمان قریب به دو ساعت تماشای این فیلم، هرلحظه بیش از پیش حس می‌کردم که در سینمای ما چقدر جای چنین آثار هنری خالی است.

این مجری تلویزیون در ادامه با تاکید بر این که بسیاری از فیلم‌های تولیدی در حوزه کودک و نوجوان، مناسب این سن نیست، ادامه داد: امروز متاسفانه فضای سینمای ما هجوی است و در بعضی از فیلم‌ها پیام‌های غیر اخلاقی منتقل می‌شود که برای مخاطب نوجوان ما مناسب نیست. اما در مورد منطقه پرواز ممنوع اینطور نیست و امروز من با خیال راحت و طیب خاطر توانستم دست بچه‌هایم محی‌الدین و عمادالدین را بگیرم و به سینما بیاورم.

 

شریعتی همچنین خاطرنشان کرد: به نظرم جامعه متدینینِ ما و جامعه‌ای که برای ارزش‌ها احترام قائل‌اند و حتی اگر این دایره را وسیع‌تر کنیم، یعنی پدر و مادرهایی که دغدغه تربیت و رشد بچه‌هایشان را دارند، توجه و اهتمام داشته باشند به این که این فیلم، همان مجال و عرصه‌ای هست که باید دنبالش باشند.

وی با بیان این مطلب که فیلم اثری تشویقی برای نوجوانان دارد، اضافه کرد: اگرچه یک مقدار فضای فیلم با فضای نوجوانان امروز ما فاصله دارد، اما تصویری از جامعه ایده‌آل برای نوجوانان به تصویر می‌کشد. تصویری از نوجوانانِ نمونه‌ای که دیگران باید به سطح آن‌ها برسند، نوجوانانی که به خود باوری رسیده و در برابر مملکت و آرمان‌هایش احساس مسئولیت می‌کنند.

مجری برنامه تلوزیونی «سمت خدا» در ادامه صحبت های خود یادآور شد: احساس می‌کنم که اگر مدارس و خانواده‌های ما جدیت به خرج دهند و از این فیلم و کارگردان جوانش و تهیه‌کننده پرتلاشش حمایت ‌کنند، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه سینمای نوجوان و ارزشی خواهیم بود.

شریعتی در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که «منطقه پرواز ممنوع» فیلمی متعلق به تمام ایران و خانواده‌های ایرانی است، تصریح کرد: از تماشای فیلم خیلی لذت بردم و به همه‌ی عوامل تولید آن خداقوت می‌گویم. همین که یک فیلمی می‌بینی و آخرش حس خوبی داری، خودش خیلی اتفاق مبارکی است. این اثر خودباوری را به مخاطب خود القا می‌کند و می‌گوید، نوجوانان ما اگر بخواهند، می‌توانند. این فیلم دارد به نوجوانان می‌گوید پتانسیل و ظرفیت شما بسیار بالا است و شما اگر می‌خواهید کشور را بسازید باید به این خودباوری برسید.

 

«منطقه پرواز ممنوع» ۴ میلیاردی شد

به گزارش فارس، تعداد مخاطبان اکران مردمی فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در شهرهای فاقد سینمای سراسر کشور از ۱۳۸ هزار نفر گذشت و بدین ترتیب، میزان فروش کشوری این فیلم تاکنون از ۴ میلیارد تومان عبور کرده است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار