موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
210922
۲۷ آذر ۱۳۹۸

«با من حرف بزن»؛ نمایشی با درون‌مایه هویت و بحران دوران نوجوانی

کارگردان نمایش «با من حرف بزن» گفت: این نمایش یکی از سه گانه‌های تئاتری من با درون‌مایه هویت و بحران سن نوجوانی و عدم شناخت آدم‌ها از مقتضیات این سن، درباره روابط پدر و پسر نوجوان در سه مقطع زمانی است.

به گزارش کودک پرس ، «سینا شفیعی» پس از اجرای نخست نمایش صحنه ای «با من حرف بزن» در تماشاخانه سپهر فرهنگ‌سرای مهر کاشان با بیان اینکه پیوند دغدغه بنده در مورد بحران هویت نوجوانان و سبک زیست نسل ما در دهه شصت منجر به خلق سه گانه تئاتریِ «پس لرزه»،«کوچه برزیلی‌ها» و «با من حرف بزن» شده است.

 

کارگردان نمایش«با من حرف بزن» عنوان کرد: در این سه‌گانه با موضوع رابطه پدر و پسر نوجوان به فضای جنگ، مدرسه و دوران امروز پرداخته شده است، اما در مجموع قائل به ماندگاری در یک ژانر مثلا اجتماعی نیستم لذا کارهایم اصلا شبیه هم نیستند.

شفیعی در بیان موضوع نمایش«با من حرف بزن» تصریح کرد: نوجوانی سنی است که نسل ما دهه شصتی‌ها خاطرات زیادی را با انبوه نوستالژی‌ها، فانتزی‌ها، شیطنت‌ها و علایق رئالیستی در این دوره زندگی جا گذاشتیم و ناگهان به دوره رئالیسم اجتماعی و سخت و خشن پرتاب شدیم که همه چیز حساب و کتاب داشت اما برای من و برخی از افراد نسل ما گویی هنوز آن خاطرات در حال سوزن زدن و تلنگر است.

مسئول گروه نمایش هویت، پیرامون دیدگاهش از حضور در کاشان و شرکت در جشنواره پانزدهم تئاتر مهر نیز افزود: به نوعی یک توفیق اجباری رخ داد چون من، هم سفر به کاشان را دوست داشتم و هم این که به همراه دوستان گروه مصمم شدیم جشنواره تئاتر مهر کاشان را در بین ۱۰ جشنواره‌ای که به منظور شرکت مدنظر داریم، قرار دهیم.

شفیعی همچنین در بیان برجستگی‌های جشنواره پانزدهم تئاتر مهر کاشان گفت: جشنواره کاشان با داشتن یک دبیر تئاتری علاوه بر این که نظم و محیط صمیمی دارد با استقبال خوب تماشاگران از اکثر نمایش ها هم روبرو است.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور کوتاه‌مدت گروه‌های نمایشی در طول جشنواره یادآور شد: شاید محدودیت‌های ناگزیر مالی، مانع این امر شده باشد که البته پذیرفتنی است اما حضور عموم گروه‌های تئاتری در طول یک هفته جشنواره، می‌توانست باعث ایجاد یک دورهمی بزرگ فرهنگی هنری در شهر فرهنگ و مصداق بارز انتقال تجربیات، دانسته‌ها و تبادل افکار بین اعضای گروه‌های تئاتری باشد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار