موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209261
۲۳ آبان ۱۳۹۸

فیلم “منطقه پرواز ممنوع” آغازی برای تولید فیلم نوجوان است

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: فیلم “منطقه پرواز ممنوع” آغازی برای تولید فیلم نوجوان در عرصه فناوری، پیشرفت و توسعه و همچنین برای کار در حوزه نظامی و سیاسی، حوزه درون‌مرزی و برون‌مرزی محسوب می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نشست اکران اختصاصی فیلم “منطقه پرواز ممنوع” با بیان اینکه در تاریخ هنر استان، این نشست نقطه آغاز است، اظهار داشت: تشکیل این جلسات کارشناسی از محضرهای مختلفی چون نقدوبررسی مواقع و مواضع مورد تایید ضرورت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: این جلسات به مانند مدرسه خیلی بزرگی ا‌ست که در آن نظرات مختلف از منظرهای مختلفی چون فیلم‌نامه، کارگردانی، نورپردازی، صدابرداری و بازیگری ارائه و نقد می‌شود.

وی با بیان اینکه  کرسی‌های نقد در تولیدات آینده نقش به‌سزایی دارد، بیان کرد: این نشست‌ها باعث رشد شخصیت انسان در عرصه‌های مختلف هنری می‌شود و درصد بسیار بالایی از شخصیت انسان آموزش ارزش‌ها به وسیله هدایت دیگران است.

صفایی‌بوشهری افزود: هیچ وقت نباید نقد و انتقاد را تخریب بدانیم، بلکه باید آن را به مانند یک بال دانست که انسان را به سمت بالا اوج می‌دهد و این کار باید به کمک فرهنگ صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز جهت برگزاری این چنین نشست‌هایی صحبت شده بود، اظهار داشت: باید در رابطه با تولیدات ملی و استانی پیرامون تئاتر، فیلم و حتی شعر کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقدوبررسی برگزار شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: نشست‌های نقدوبررسی موجب این می‌شود که خردجمعی مورد استفاده قرار گیرد و کسی موفق است که علاوه بر خردشخصی از خرد دیگران نیز بهره‌مند شود.

وی با ابراز امیدواری از تداوم این‌گونه نشست‌ها تصریح کرد: باید فیلم‌های جهانی نیز در این نشست‌ها مورد نقدوبررسی قرار گیرد و از نقاط قوت و ضعف آن‌ها بهره‌مند شد و در فضای سینمای ایران و هنر کلی نیز همین‌گونه باید باشد.

 

صفایی‌بوشهری افزود: صنایع‌دستی زیادی در استان تولید می‌شود و اگر برای این صنعت نیز کرسی‌های آزاداندیشی برپا شود، خیلی رشد پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به جغرافیای فکر، بیان کرد: چون همیشه نگاه ما نگاه فردی است و جغرافیای فکر محدود است، این نگاه رشد و جغرافیا پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان  بوشهر به هدف برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: رشد فکر امری ضروری است و فیلم “منطقه پرواز ممنوع” علاوه بر اینکه دروازه جدیدی را عنوان می‌کند، شروعی برای برگزاری نشست‌های هم‌دلانه و دانش‌بنیان جهت رشد هنر در استان و فضای ملی است.

وی با اشاره به آمار جغرافیای جمعیتی، اظهار کرد: قشر نوجوان دارای آمار بالا و فوق‌العاده تأثیرگذار بر قشر کودک و جوان است و نوجوانان، جوانان و مدیران آینده ما خواهند بود.

 

صفایی‌بوشهری افزود: در آخرین آماری که مسؤولین ارائه کرده‌اند، نوجوانان کاملا تحت‌تأثیر فضاهای غیر ایرانی- اسلامی هستند به همین خاطر کار برای نوجوان خود قابل تقدیر است و نشان از یک دقت در انتخاب مخاطب دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: در عرصه‌های هنری، نوجوان به دو هنر فیلم و عرصه سرود و گویایی‌های مضمون به شکل ویژه نگاه می‌کند. به همین خاطر ساخت فیلم برای نوجوان‌ها فوق‌العاده مهم است، چه تلویزیون و چه اکران در سینما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه ساخت فیلم‌های کوتاه در فضای مجازی ضروری است، گفت: امروزه در دنیا به ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن نیز فوق‌العاده توجه می‌شود و فیلمی که برای نوجوان ساخته می‌شود باید کاملا با جامعه‌شناسی و روان‌شناسی نوجوان مطابقت کند، نوجوانی که در جغرافیای زیستی مخاطب امروز است.

وی افزود: ضروریست در ایران، در کنار فیلم‌نامه‌نویس‌ها، جامعه‌شناس و روان‌شناس نیز حضور داشته باشد و در حال حاضر سینمای ایران در این رابطه دچار آسیب است.

 

صفایی‌بوشهری ادامه داد: فیلمی که تولید شده تا یک ارزش را آموزش دهد و نفی ضدارزش کند، خود مدرسه آموزش ناهنجاری است به همین دلیل حضور جامعه شناس در فرایند فیلم‌نامه‌نویسی و تولید فیلم ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به موضوع فیلم، بیان کرد: تولید فیلم نوجوان که رشد فکری، فرهنگی و تمایل به فضای نخبگی را در او ایجاد کند کار سخت و سنگینی است.

صفایی‌بوشهری افزود: فیلم حاضر به‌عنوان کار نوجوان با نشان دادن پیشرفت در حوزه علمی و فناوری با استفاده از فضای ملی و مذهبی اقدام خوبی است و سعی کرده سه عنصر گزارشی، هدایتی و عنصر گیرایی و جاذبه در فیلم بگنجاند.

وی با اشاره به نکات محتوایی در فیلم، گفت: یک فیلم نوجوان باید نظام‌مند، روش‌مند و هدفمند باشد، همچنین از گیرایی، شیوایی و گویایی خوبی بهره‌مند باشد و فکر نوجوان را دچار ابهام نکند.

 

امام جمعه بوشهر در رابطه با تکنیک ساخت فیلم، خاطرنشان کرد: فیلم باید متناسب با روحیه نوجوان یعنی فعال تولید شود و باید دارای یک سرعت منطقی باشد حتی در موسیقی فیلم و ضریب حرکتی آن این موضوع باید رعایت شود.

وی با اشاره به فیلم‌نامه و کارگردانی فیلم، گفت: فیلم “منطقه پرواز ممنوع” به شدت از حالت رئال به سمت ایده‌الیسم تغییر پیدا می‌کند و در عرصه فیلم‌نامه‌نویسی وقتی فیلم به قضاوت گذاشته می‌شود، این تفاوت حوزه رئال و واقع به آن ضربه می‌زند اما برای ایجاد دقت در صحنه‌های واقع‌گرا تلاش شده است.

صفایی‌بوشهری بیان داشت: در فیلم از تکنیک‌های نوین فیلم‌برداری استفاده شده، اما تقطیع‌های نامناسب به ساختار فیلم لطمه وارد می‌کند. در بخش بازیگری ظرفیت بهتری می‌توانست استفاده شود ولی در مجموع فیلم خوبی است و این فیلم آغازی برای تولید فیلم نوجوان در عرصه فناوری، پیشرفت و توسعه و همچنین برای کار در حوزه نظامی و سیاسی، حوزه درون‌مرزی و برون‌مرزی محسوب می‌شود.

 

اکران اختصاصی فیلم سینمایی “منطقه پرواز ممنوع” به همت حوزه هنری استان بوشهر و نمایندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیران استانی و جمعی از سینماگران استان در ساختمان هنر آدینه شهر بوشهر برگزار شد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار