موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209109
۲۱ آبان ۱۳۹۸

از غیبت دو میزبان تا اعتراض میهمان!

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با معرفی برگزیده‌ها و البته چند حاشیه به کار خود پایان داد، حاشیه‌هایی چون عدم حضور وزیر ارشاد و استاندار در آیین اختتامیه و اعتراض قطب‌الدین صادقی به عدم تجلیل از میهمانان خارجی.

به گزارش کودک پرس ، آیین پایانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که به کار خود پایان داد با حاشیه‌هایی همراه بود.

مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر شروع شد، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و نوای سرود ملی حمید ترابیان از مجریان همدانی و گیتی خامنه از مجری‌های خاطره‌های کودکی بزرگسالان عهده‌دار هدایت برنامه‌های بخش‌های مختلف مراسم اختتامیه شدند.

استاندار و وزیر ارشاد غایبان این مراسم بودند و به جای آنها معاون سیاسی امنیتی استاندار و معاون وزیر حضور داشتند، حمیدرضا حاجی‌بابایی وقتی روی سن رفت خطاب به معاون وزیر گفت « من جای وزیر بودم حتماً در این رخداد بین‌المللی حضور می‌یافتم».

هنرمندان پیشکسوت تئاتر و سینما اصغر همت و بهزاد فراهانی به همراه شهرام کرمی دبیر اسبق و مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل اقتصاد دارایی استان، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مدیران از مهمانان این مراسم بودند.

با وجود مشخص شدن صندلی‌ها برای حضار همچنان برخی ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.

پخش کلیپ «معرفی همدان» دیگر بخش جشنواره بود و طراحی دکور سن نیز از طرح جذابی برخوردار بود.

سخنران اول برنامه احمدرضا احسانی مدیرکل ارشاد بود، بعد از آن مجید قناد به عنوان دبیر جشنواره صحبت‌های خود را با تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری صحبت کرد که در ادامه دو مجری مراسم با نماد «یه برنامه ببینیم» معروف مجید قناد مجری کودکان را همراهی کردند.

پس از پخش کلیپی از فعالیت‌هایی که برای برگزاری جشنواره شده بود، اهدای جایزه ویژه به نمایش‌هایی که از سوی محیط زیست قابل تقدیر بوده بود، انجام شد.

اجرای نمایش جالبی از هنرمند بین‌المللی کشورمان یاسر خاسب از دیگر بخش‌ها بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

آزادبخت معاون سیاسی امنیتی استاندار سخنران بعدی بود و در این بخش جوایز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش‌های برگزیده اهدا شد.

سخنران بعدی این مراسم شهرام کرمی بود و بخش بعدی اجرای موسیقی پاپ توسط مهدی شکوهی خواننده پاپ کشورمان بود که دو موسیقی را اجرا کرد.

بخش بعدی مراسم معرفی رضا بابک و بزرگداشت این هنرمند بود که پس از پخش بخش‌هایی از کارتون خونه مادربزرگه و همراهی حضار با خواندن شعر خونه مادربزرگه این بخش آغاز شد.

یکی از اقدامات خوب مراسم قطع برنامه و پخش اذان بود و بعد از اذان گروه سرود کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا برنامه اجرا کردند که فضای معنوی را در سالن ایجاد کرد، ادامه برنامه و معرفی برگزیده‌ها به بعد از نماز موکول شد‌.

در بخش بعدی معرفی برگزیده‌ها قطب‌الدین صادقی حین معرفی برگزیده‌های بخش کودک گفت که چرا مهمانان خارجی مورد تقدیر قرار نمی‌گیرند و از این موضوع گله‌مند بود.

در این هنگام همه حضار به احترام آنها به پا خواسته و تشویق کردند و آنها بر روی سن حاضر شده و دسته‌گل‌هایی که تدارک دیده شده بود توسط داوران به آنها تقدیم شد.

در ادامه از برگزیدگان بخش‌های خردسال، کودک و نوجوان نیز تقدیر شد و این گونه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به کار خود پایان داد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار