موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208665
۱۲ آبان ۱۳۹۸

میزبانی همدان از ۴۰۰ میهمان داخلی و خارجی در جشنواره تئاتر کودک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور ۴۰۰ میهمان داخلی و خارجی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، احمدرضا احسانی در ستاد استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که در دفتر معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان برگزار شد با بیان اینکه نمایش های این دوره از جشنواره در هفت سالن اجر خواهد شد، اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ درصد از شهرستان ها در برنامه ها پوشش داده شد که امسال با برنامه ریزی های انجام شده، کودکان و نوجوانان هشت شهرستان استان از برنامه های جشنواره بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ نمایش در مناطق محروم و حاشیه شهر همدان اجرا می شود، گفت: در ایام جشنواره تریلی های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای دو نمایش در نوبت صبح به شهرستان ها  اعزام خواهند شد و دو نمایش را نیز در نوبت بعدازظهر در مناطق مختلف شهر همدان اجرا خواهند کرد.

احسانی همچنین تصریح کرد: اجرای برنامه در حاشیه شهرها، نیاز به همکاری دستگاه های مختلف دارد تا بتوانیم مناطق مختلف را تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال جاری و به طور جدی از شهریور ماه آغاز کرده است، یادآور شد: اقدامات برای داوری و حضور گروه های بین المللی انجام شده و بخش زیادی از اقدامات نیز در همدان پیگیری می شود.

احسانی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دومین جشنواره در کشور پس از جشنواره تئاتر فجر است، تصریح کرد: این جشنواره آبروی استان و کشور است؛ امیدواریم دستگاه های استان همچون سال های قبل همکاری های لازم را برای برگزاری جشنواره تئاتر داشته باشند تا در نهایت زمینه بازگرداندن جشنواره فیلم نیز فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میهمان خارجی از هفت کشور به همدان می آیند، اظهار کرد: ۳۵۰ میهمان داخلی نیز از ۱۳ استان کشور میهمان همدان در ایام جشنواره خواهند بود.

 

احسانی با بیان اینکه تبلیغات شهری از امروز هشتم آبان ماه در همدان آغاز می شود، خاطرنشان کرد: با قطعی شدن حضور گروه ها، جدول زمان بندی اجرای نمایش ها در جشنواره در حال آماده سازی نهایی است.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار