موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208123
۰۱ آبان ۱۳۹۸

بازی‌های رایانه‌ای یک رسانه اثرگذار است

کردمیهن بابیان اینکه امروز بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک رسانه اثرگذار و تهدید آفرین در جامعه ما مطرح است گفت: با توجه به آسیب‌ها و خطراتی که بازی‌های رایانه‌ای متوجه قشر جوان و نوجوان می‌کند باید تلاش خود را در ۲ حوزه ایجابی و سلبی متمرکز کنیم.

به گزارش کودک پرس ، «خسرو کردمیهن» در همایش مواجهه صحیح با بازی های غیرمجاز رایانه ای که در محل سالن هنر فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد برگزار شد، گفت: با توجه به آسیب‌ها و خطراتی که بازی‌های رایانه ای متوجه قشر جوان و نوجوان می کند باید تلاش خود را در ۲ حوزه ایجابی و سلبی متمرکز کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز بابیان اینکه ۲۵ درصد اقدامات ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای، سلبی است، افزود: از آنجا که دشمن با این بازی ها قصد آسیب رساندن به ما را دارد باید در دفاع از خود این اقدامات سلبی را به کار گیریم.

کردمیهن تصریح کرد: این در حالی است که ما معتقدیم برخورد سلبی به ویژه با قشر جوان و نوجوان اثرگذاری لازم را ندارد و باید تمرکز خود را در حوزه اقدامات ایجابی معطوف کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز بابیان اینکه کشور در مواجهه با بازی های رایانه ای با بحران مواجه شده است، افزود: این مسئله بسیار دردناک است و چنانچه با آن مقابله نشود در آینده پیامدهای بسیار ناگواری برای جامعه در پی دارد.

کردمیهن، ترویج خشونت طلبی را از مهمترین پیامدهای بازی های رایانه ای عنوان کرد و گفت: این موضوع به ویژه در درگیری هایی که در مدارس شکل گرفته و منجر به درگیری و ضرب و شتم می شود خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: ترویج مسائل غیراخلاقی و برهنگی از دیگر پیامدهای ناگوار بازی های رایانه ای در جامعه است.

کردمیهن نقش نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش را در مدیریت بازی های رایانه ای بسیار موثر دانست و گفت: با آموزش صحیح به دانش آموزان می توان آنها را از آسیب این بازی ها در امان نگاه داشت.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک در حوزه مقابله سلبی در استان تهران اقدامات خوبی انجام شده و امید می رود این الگو در سایر استان های کشور نیز اجرا شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار