موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208073
۰۱ آبان ۱۳۹۸

بعد از «کتاب‌های نارنجی» بر رمان‌ تمرکز کردم/ سه رمان در راه است

خداجو، داستان‌نویس با بیان اینکه بعد از پروژه «کتاب‌های نارنجی» از نوشتن داستان کوتاه خسته شده و بر رمان تمرکز کرده، گفت که سه رمان برای کودک و نوجوان را راهی بازار کتاب خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ، فروزنده خداجو، نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان درباره فعالیت‌های اخیرش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: بعد از پروژه عظیم «کتاب‌های نارنجی» که مجموعه‌ای با ۵۲ جلد کتاب حاوی ۳۶۶ داستان کوتاه بود و با همکاری من و دو نویسنده دیگر انجام شد که هر کدام از ما ۱۲۲ داستان کوتاه برای بچه‌ها نوشتیم، واقعا از نگارش داستان کوتاه خسته شده بودم.

وی ادامه داد: پروژه دشوار «کتاب‌های نارنجی» خیلی وقت ما را گرفت؛ چون هم کار بزرگی بود و هم بسیار موفق بود و بچه‌ها خیلی آن را دوست داشتند و چندین و چند جایزه هم به آن تعلق گرفت.

خداجو اظهار کرد: در طول سی سال و اندی که من به نگارش داستان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان مشغول بوده‌ام، تقریبا به طور ثابت کارم نگارش داستان‌های کوتاه برای بچه‌ها بوده و به همین دلیل بعد از اتمام کار مجموعه «کتاب‌ها نارنجی» تصمیم گرفتم بیشتر به حوزه رمان و داستان بلند روی بیاورم.

 

 

این داستان‌نویس کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمرکزم روی نگارش رمان برای بچه‌هاست، افزود: در حال حاضر ۲ رمان برای گروه سنی نوجوان و یک رمان برای گروه سنی کودک را در دست دارم که بعد از اتمام نهایی کار درباره انتشار آنها با ناشرانی که مد نظرم هستند، تصمیم می‌گیرم.

خداجو درباره هر یک از این رمان‌ها به طور مجزا توضیح داد: یکی از آنها با عنوان «سرنوشت یک دلربای مارمولک» رمان طنزی است که در سبک رئال برای نوجوانان نوشته شده و در حال اتمام است. این داستان سه شخصیت محوری دارد که یکی از آنها یک پیرزن است و در واقع شخصیت اصلی رمان است و در کنار این شخصیت، یک پسر و دختر نوجوان هم هستند و داستان حول اتفاقاتی که برای این سه شخصیت رخ می‌دهد، پیش می‌رود.

به گفته خداجو رمان «سرنوشت یک دلربای مارمولک» در آینده نزدیک در قالب کتابی حدودا ۲۰۰ صفحه‌ای منتشر خواهد شد.

وی درباره رمان دیگرش گفت: رمان دومی که آن را هم برای گروه سنی نوجوان و بچه‌های کلاس ششم و هفتم نوشته‌ام «من یک رویا دارم» نام دارد و در سبک فانتزی نوشته شده است. شخصیت و راوی این داستان یک گربه است که با یک پسربچه دوست است و اتفاقاتی که در این رمان رخ می‌دهد درباره یک طوطی گم‌شده است که این گربه و پسربچه تلاش دارند آن را پیدا کنند و تا پاداشی را که صاحب طوطی برای پیداکننده طوطی‌اش تعیین کرده، مال خود کنند.

به گفته این داستان‌نویس «من یک رویا دارم» هم در قالب کتابی در حدود ۱۸۰ صفحه منتشر خواهد شد.

این نویسنده پیشکسوت در پایان درباره رمانی که برای گروه سنی کودک نوشته است، توضیح داد: «رویای طالبی» عنوان رمانی است که قرار است در یک مجموعه داستان برای گروه سنی کودک منتشر شود. این رمان که برای بچه‌های کلاس‌های چهارم و پنجم به نگارش درآمده و حدود ۳۰ تا ۳۵ صفحه است که البته در قالب یک داستان مصور منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار