موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
207770
۲۳ مهر ۱۳۹۸

حکایت‌های مرغ و روباه در «مرغدانی پرماجرا»

کودکان می‌توانند در تعطیلات آخر هفته مجموعه ۱۰ جلدی «مرغدانی پرماجرا» اثر کریستیان ژولی‌بوآ را بخوانند.

به گزارش کودک پرس ، تعطیلات آخر هفته فرصت خوبی است تا به جای اینکه بخشی از وقت‌مان را به بطالت بگذرانیم، حتی برای یک ساعت هم که شده، کتاب بخوانیم. امروزه کتاب‌های سرگرم‌کننده و جذاب زیادی با تصویرگری‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود که می‌تواند علاوه بر سرگرم‌کردن بچه‌ها نکات مفیدی را به آن‌ها بیاموزد. پیشنهاد مطالعه آخر این هفته ویژه کودکانی است که علاقه زیادی به خواندن داستان‌ و آشنایی با افراد مشهور و شخصیت‌های افسانه‌ای دارند.

مجموعه 10 جلدی «مرغدانی پرماجرا» اثر کریستیان ژولی‌بوآ که با ترجمه سیدمحمدمهدی شجاعی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات چکه منتشر شده می‌تواند خوراک مناسبی برای مطالعه آخر هفته باشد. این مجموعه  برای گروه سنی دبستان نوشته شده و در هر جلد ضمن روایت یک داستان، کودکان را با یکی از شخصیت‌های علمی، ادبی یا حتی افسانه‌ای آشنا می‌کند و گاهی برای فهمیدن بهتر داستان مخاطب را به خواندن کتاب دیگری تشویق می‌کند.

نکته بعدی که در این مجموعه به آن پرداخته شده بیان اهمیت کار گروهی و مشارکت افراد با یکدیگر برای حل مسائل و مشکلاتی است که ممکن است برایشان اتفاق بیافتد. درواقع همدلی و همکاری جوجه مرغ‌ها و جوجه خروس‌هایی که در این مرغدانی زندگی می‌کنند سبب می‌شود که بتوانند مشکلاتی که از سوی دیگران برایشان پیش می‌آید را با تفکر و برنامه‌ریزی حل کنند.

«روباه‌ها با مرغ‌ها کاری ندارند»، ‌«مرغ‌هایی که طلسم شدند»،‌ «پشم‌های طلایی‌ام کو؟»، ‌«جوجه‌ای که می‌خواست فضانورد شود»، «ای وای! خورشید را دزدیدند!»،‌ «روزی که قرار بود برادرم به دنیا بیاید»، ‌«چه کسی جانشین موش قصه‌گو می‌شود؟»، «نوک‌دراز عاشق می‌شود!»،‌ «مرغکی که می‌خواست دریا را ببیند» و ‌«گربه سیاه بدشانسی نمی‌آورد!» عنوان‌های این مجموعه 10 جلدی است.

در بخشی از «چه کسی جانشین موش قصه‌گو می‌شود؟» می‌خوانیم:
«شب سوم،همه قبول کرده بودند که شکست خورده‌اند. آخرین ژانی که دیدند، ژان جغده بود. او در ساعت بزرگ شهر زندگی می‌کرد. اما این پرنده زیبای شب هم آن ژانی نبود که دنبالش می‌گشتند. موش قصه‌گوی پیر ساکت نشسته بود. او خیلی غمگین بود. چون هیچ کسی را پیدا نکرده بود که گنجینه قصه‌هایش را به او بسپارد. ناگهان نوک‌دراز فریاد زد: «آن‌جا را نگاه کنید! حنایی گفت: «یک پیکان؛ آفرین داداشی! مثل همان پیکانی است که توی کمر ژان‌خرسه فرو رفته بود.» نوک‌درازگفت: «این یک نشانه است! بیایید دنبال آن برویم.» بعد به فرفری گفت: «فرفری، کمک می‌کنی به آن بالا برویم؟»

حنایی که بالا رفته بود، گفت: «به حق چیزهای ندیده!!! فکر می‌کنم این همان پسربچه‌ای است که آقاخرسه می‌گفت. نگاه کنید! این پسربچه روی برگ‌های کاغذ خوابیده است.»

تصویرگری‌های این مجموعه که به قلم کریستیان هاینریش خلق شده، کاملا با متن داستان هماهنگی دارد و کودک با خواندن هر پاراگراف از داستان می‌تواند با دیدن تصویری که در کنار آن کشیده شده، به راحتی داستان را در ذهنش تصویرسازی کرده و با شخصیت‌های آن هم‌ذات پنداری کند.

انتشارات چکه، مجموعه «مرغدانی پرماجرا» را با شمارگان هزار و 300نسخه و قیمت 85هزارتومان برای هرجلد منتشر کرده است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار