موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
207320
۱۷ مهر ۱۳۹۸

سال ۹۹ سال خوب سینمای کودک خواهد بود/ اکران ۶ فیلم تا پایان سال ۹۸

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: در خصوص تولید در سینمای کودک و نوجوان طی سال جاری، پانزده فیلم سینمایی کودک را در مراحل مختلف همچون پیش تولید، فیلمبرداری و یا تدوین داریم، پس می‌توان گفت که سال ۱۳۹۹ سال خوب سینمای کودک از حیث تولید و اکران خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک پیرامون برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: هم‌اکنون در شهر اصفهان هستم و به مناسبت روز جهانی کودک در شهر اصفهان به عنوان مرکز سینمای کودک گرد هم جمع شده و طی مراسمی از عوامل برگزاری این جشنواره قدردانی خواهیم کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه امسال استقبال بیشتری از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نسبت به سالهای گذشته صورت گرفت، این جشنواره امسال در تمامی سطح کشور مخصوصاً نقاط محروم برپا شد، امسال برای اولین بار نظرسنجی مردمی صورت گرفت و در کل ارزیابی‌های نشان می‌دهد جشنواره سی و دوم فیلم کودک و نوجوان مورد رضایت نسبی میهمانان واقع شد.

 

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به شور و هیجان برگزاری جشنواره سی و دوم اضافه کرد: کارکرد جشنواره ها وقتی مثمر ثمرتر می‌شود که ما شاهد اکران آثار سینمای کودک در طی سال باشیم و من امیدوارم در سال پیش رو اکران آثار کودک در زمان خوب و با کیفیت و دقت بالایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای پخش بهتر آثار سینمای کودک اظهار کرد: امید است که در سال جاری ما در دو بخش سینماها و سامانه‌های مجازی پخش فیلم شاهد بسترسازی مناسب و ارائه جایگاه مناسب به آثار سینمای کودک و نوجوان باشیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره برنامه‌های آتی خود برای جشنواره فیلم کودک سال آینده تصریح کرد: طی سال آینده در نظر داریم تا «نشان سینمای دوستدار کودک» را به سینماهایی که شاخصه‌های سینمای کودک را رعایت می‌کنند اهدا کنیم. ایجاد تسهیلات برای خانواده‌ها و تنوع بخشی در قبال اکران آثار سینمای کودک از جمله معیارهای انتخاب سینمای برتر برای دریافت این عنوان و نشان هستند.

وی با اشاره به روند مثبت سینمای کودک همزمان با روز جهانی کودک افزود: خوشبختانه ما هم اکنون سیزده فیلم سینمایی در ژانر کودک و نوجوان را آماده اکران داریم، این اتفاق دستاورد بسیار بزرگی است و نشان می‌دهد که سینمای کودک در بخش خصوصی و نهادهای حمایتی با مدیریتی بسیار خوب پیش رفته است، از این میان شش فیلم در سرگروه‌ها قرارداد خود را امضاء کرده‌اند و سه فیلم دیگر در انتظار اکران هستند.

تابش با اشاره به روند بسیار مثبت سینمای کودک در سال جاری خاطرنشان کرد: برای سینمای کودک و نوجوان طی سال جاری، پانزده فیلم سینمایی را در مراحل مختلف همچون پیش تولید، فیلمبرداری و یا تدوین داریم، پس می‌توان گفت که سال ۱۳۹۹ سال خوب سینمای کودک از حیث تولید و اکران خواهد بود.

 

 

 

 

منبع:میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار