موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205963
۰۱ مهر ۱۳۹۸

“رقیه و عروسک”، طرحی که مهر را با ایتام تقسیم می‌کند/ اهدای عروسک و نوشت‌افزار به کودکان کار و بهزیستیِ فردیس

شایان خسروی گفت: برای اینکه دل رقیه‌های امروز را شاد کنیم و آنها را تنها نگذاریم طرح رقیه و کودک را در فردیس اجرایی کرده‌ایم.

به گزارش کودک پرس ، هنرمند تئاتر البرزی درباره طرح رقیه و عروسک گفت: طرح بزرگ رقیه و عروسک جهت جمع آوری عروسک به نیت حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) و اهدای آن به کودکان بهزیستی و کودکان کار فردیس برای دومین سال در فردیس در حال برگزاری است.

شایان خسروی ادامه داد: این طرح با اجرای نمایش مذهبی “مسافر یتیم” در بهزیستی آغاز شد و زمانی که متوجه شدیم کودکان بهزیستی روی درخت آرزوهای خود چه آرزوهای کوچکی دارند در نمایش مذهبی “قتیل العبرات” این طرح را در جمع چهارهزار نفری مردم مطرح کردیم و با استقبال مردم مواجه شدیم.

 

وی با بیان اینکه در حرم حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) نیز تعدادی از مردم برای برآورده شدن حاجت خود عروسک نذر می کنند، تاکید کرد: ما هم‌ برای اینکه دل رقیه های زمانه ی خودمان را شاد کنیم و آنها را تنها نگذاریم این طرح را در فردیس اجرایی کردیم.

این هنرمند با تاکید بر اینکه این طرح یک حرکت خودجوش مردمی است و از طرف هیچ نهاد دولتی حمایت نمی شود، تصریح کرد: امسال در کنار وسایل بازی مانند عروسک، ماشین، توپ، خونه بازی و.‌‌.. طرح لبخند باران هم اجرایی شد و وسایل مورد نیاز تحصیل کودکان بی سرپرست و کودکان کار مانند کیف، کفش، دفتر، مداد، خودکار، جامدادی، پاکن، تراش، دفترچه، مداد رنگی و… جمع آوری شد شعار طرح لبخند باران این است:” خودمان به داد خودمان برسیم و لبخند حق تمام قشر های جامعه است”.

 

وی هدف از اجرای این طرح را نشان دادن یتیم نوازی مردم دانست و گفت: طرح رقیه و عروسک را با توجه به استقبال بی نظیر برای دومین سال مجدد اجرا کردیم و این طرح با استقبال بی نظیری همراه شد و تاکنون غریب به هزارها عروسک در هیئت علی اصغر فردیس جمع آوری شده است.

خسروی افزود: این عروسک ها جمع آوری، شسته و دسته بندی می شوند و در ۵ صفر در برنامه ای برای عموم ‌و با حضور عزیزانمان در بهزیستی این عروسکها تحویل داده می شود و کودکان کار. کودکان بی سرپرست و کودکان سرطانی و بیماری های خاص شامل این طرح می شوند.

این هنرمند تئاتر اظهار داشت: کودکان کار را هیئت یا سالن ها ورزشی گرد هم آورده و پس از اجرای نمایش و صرف ناهار در فضای دوستانه با عروسک و لوازم التحریر آنها را بدرقه می کنیم.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه نمایش های مذهبی صرفا یک سری از وقایع را به صورت تکراری اجرا می کنند در صورتی که با زبان گویای هنر و نمایش؛ با اجرای تلفیقی نمایش ، فرم ، موسیقی زنده ، افکت گذاری های سه بعدی ، روایت شعر ، تعزیه خوانی و روایت و ضبط استودیویی می شود راه امام حسین(علیه‌السلام) در زمان حال را نشان داد.

خسروی با اشاره به اینکه دلیل اصلی قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود، عنوان کرد: هنرمندان باید از زبان هنر برای انتقال پیام قیام سید الشهدا گام بردارند و بتوانند ایستادگی، دلاوری و مقاومت امام حسین و یارانشان را به مردم انتقال دهند.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: آن چه از داستان زندگى حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) استنباط می شود این است که این فرزند خردسال اما سترگ امام حسین(علیه‌السلام)، الگوى کامل تربیت فرزند در فرهنگ دینى ماست و کتاب کوچک، اما پرمحتواى زندگانى شریف او، در بر دارنده برترین نگارینه‏ هاى اخلاقى و چشم نوازترین تصویرهاى تربیت سالم و اسلامى است.

 

 

 

 

منبع: تیتر۱

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار