موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205138
۲۳ شهریور ۱۳۹۸

آشنایی با تربیت کودک در کتاب «پدری به نام حسین(علیه‌السلام)»

در کتاب «پدری به نام حسین(علیه‌السلام)» با مهارت‌های تربیتی پیشوای سوم شیعیان در خانواده آشنا می‌شوید.

به گزارش کودک پرس ، با همه دشواری‌ها و ظرافت‌هایش شیرین‌ترین کار عالم تربیت است و مهم‌ترین بستر تربیت خانواده. خانواده اگر خانواده باشد، تربیت شیرین می‌شود و طبیعی. همان‌طور که ما نفس می‌کشیم، در خانواده هم تربیت می‌شویم بی‌آنکه به آن فکر کنیم و بدانیم چه می‌شود. خانواده‌ای که در آن چون حسین(علیه‌السلام) تربیت می‌شود و خانواده‌ای که حسین(علیه‌السلام) تشکیل می‌دهد سرشار از این شیرینی‌ست.

حسین (علیه‌السلام) ۵۷ سال در این جهان زیست و ما تنها به ۶ ماه پایانی این زندگی می‌پردازیم. درست این است که ما اول از حدیث حیات او شروع کنیم و حسین(علیه‌السلام) را در خانواده به‌عنوان فرزند، برادر، همسر و پدر ببینیم و از رفتار او برای خانواده خود الگوبرداری کنیم.

حجت‌الاسلام محمد صحتی سردرودی در کتاب «پدری به نام حسین(علیه‌السلام)» به بیان مهارت‌های تربیتی پیشوای سوم شیعیان در خانواده پرداخته و به گونه‌ای دیگر به زندگی او نگریسته است. نگاهی که انتقال آن به مخاطب سبب می‌شود تا حسین (علیه‌السلام) پیوسته سرلوحه زندگی‌اش قرار بگیرد و معنای مهر و مهربانی، محبت و زندگی عاشقانه در سایه‌سار دلدادگی به زن  و فرزند را از او بیاموزد.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «متأسفانه تاریخ گزارش چندانی از رفتار امام حسین(علیه‌السلام) با فرزندانش در خانه و با خانواده به‌دست نمی‌دهد. تنها نمونه‌ای که ما در ارتباط با فرزند بزرگش امام سجاد(علیه‌السلام) یافتیم روایت کوتاهی است که نقل می‌شود؛ حضرت، پسرش علی را وقتی که خردسال بود به آغوش خویش کشید، نخست میان دو چشمش را بوسید و سپس گفت: پدر و مادرم به فدایت! چه بوی خوبی داری و چه‌قدر زیبایی؟!

ممکن است درباره این روایت برخی بگویند چه ضرورتی به نقل این حدیث بود؟ بالاخره هر پدری فرزند خردسال خود را می‌بوسد و مهرش می‌ورزد! در پاسخ گفته می‌شود که افزون به لزوم یادآوری بایسته است توجه کنیم که قوام یک زندگی سالم و اخلاقی با مهر و محبت تحقق می‌یابد و ابراز این مهم در رفتار و گفتار انسان کامل، چونان حسین(علیه‌السلام) می‌تواند برای ما بسیار آموزنده باشد».

 

کتاب «پدری به نام حسین(علیه‌السلام)» به قلم حجت‌الاسلام محمد صحتی سردرودی در ۲۵۶ صفحه در شمارگان ۲‌هزار جلد توسط نشر قبسات چاپ و با قیمت ۱۷ هزار تومان به بازار نشر عرضه گردیده است.

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار