موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204324
۱۱ شهریور ۱۳۹۸

پرده‌خوانی عاشورا برای اهالی پایتخت

مراسم پرده‌خوانی و نقالی فرهنگ عاشورا به منظور احیای ارزش‌های فرهنگ عاشورایی و در راستای زنده نگه داشتن سنن ملی ـ مذهبی و روایت وقایع کربلا برای نسل نوجوان و جوان در شمال تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی توسلی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان خبر گفت: برنامه‌های ماه محرم و صفر با برپایی مراسم عزاداری، سوگواری، ایستگاه‌های صلواتی، مراسم پرفیض زیارت عاشورا، پرده‌خوانی و نقالی، سمنو پزان، مراسم سیاه‌پوشان، خیمه شعور حسینی، مداحی و مرثیه خوانی و … در محلات شمال تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: مراسم پرده‌خوانی و نقالی فرهنگ عاشورا دهه اول محرم، در امامزاده صالح(علیه‌السلام)، امامزاده علی اکبر(علیه‌السلام) چیذر، بوستان گلریزان، امامزاده قاسم(علیه‌السلام)، ورزشگاه شهدای قیطریه، تکیه تجریش و… برگزار می‌شود.

توسلی، خیمه شعور حسینی را از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام دانست و گفت: نمایشگاه خیمه شعور حسینی با برپایی غرفه‌های فرهنگی، مذهبی چون نذر فرهنگی، كودك حسينی، زيارت مجازی، شهروند حسينی، ايستگاه صلواتی و… به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به مدت ۱۰ شب از ابتدای محرم در ضلع شمالی میدان تجریش برپا خواهد بود.

وی در مورد سایر برنامه‌ها گفت: مراسم سیاه‌پوشان و توزیع شال مشکی به مداحان اهل بیت(علیهم‌السلام) از دیگر برنامه‌هاست که هرساله برگزار می‌شود و مراسم آیینی سمنو پزان نیز امسال در محدوده بیمارستان محک، میدان شورا برگزار و سمنوی نذری هر شب بین عزاداران حسینی تا پایان محرم توزیع می‌شود.

 

معاون شهردار منطقه یک برپایی مراسم عزاداری و سینه‌زنی سید و سالار شهیدان در امامزاده‌ها، تکایا و محلات منطقه یک، برگزاری مراسم سوگواری روز تاسوعا و عاشورای حسینی، فضاسازی محیطی به مناسبت محرم و صفر، برپایی همایش شیرخوارگان حسینی، شب شعر عاشورایی و … را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام دانست.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار