موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204180
۰۹ شهریور ۱۳۹۸

بازیگر نوجوان منطقه پرواز ممنوع: نوجوان ما سینمای خودش را ندارد

بازیگر فیلم تحسین شده منطقه پرواز ممنوع درباره اولین تجربه کاری خود در دنیای بازیگری گفتگو کرد.

به گزارش کودک پرس ، متین پاکزاد از بازیگران نوجوانی است که به تازگی دیده شده است. فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را که بازی کرد با یک بازیگر نوجوان بعد از سال‌ها روبرو شدیم که توانایی بسیار خوبی را در ایفای نقش دارد و مشخص است که از استعدادهای این روزگار است. با او درباره اولین کار سینمایی‌اش به صورت مختصر گفتگو کردیم.

او در ابتدا ضمن اشاره به اینکه این بازی اولین کار من بود و کارهای قبلی من در مدرسه و نمایش بود بیان کرد که  زمانی که برادرم فراخوانی در فضای مجازی برای تست بازیگری دید تصمیم گرفتم که برای تست شرکت کنم. برای انجام تست بازیگری آقای زین العابدین تقی پور زحمات بسیاری را کشیدند و نهایتا من را قبول کردند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که امکان دارد تا روی شما برچسب‌زنی کنند گفت که من با دغدغه‌ام بازی می‌کنم و خیلی خوشحال هستم و به هیچ عنوان پشیمان نیستم از اینکه اسم گذاری شود. نگران این نیستم که مبادا خراب شوم من برای علاقه و ارزش‌های خودم بازی کردم.

 

پاکزاد درباره فیلم گفت: این فیلم به معنای واقع کلمه  ژانر نوجوان بود، سینمایی که امروز در جامعه ما مغفول مانده است. تمام افرادی که از سینما بیرون آمدند از فیلم تعریف می کردند و عموم آن ها و خانواده‌هایشان راضی بودند. متاسفانه سینمای نوجوان ما چندان قوی نیست، یا باید سینمای کودک را ببیند یا سینمای بزرگسال را ببیند. نوجوان ما سینمای خودش را ندارد. این فیلم ولی درباره 3 تا نوجوان است و از فضا و حال هوای کاملا نوجوانانه برخوردار است. باید برای بهبود وضعیت این سینما از تصمیم سازان سینمای کشور به صورت جدی سوال کرد.

بازیگر نوجوان سینمای کشور درباره روند تولید و مدت زمانی که در کار حضور داشته است گفت: ما یک ماه و نیم در پیش تولید و 3 ماه هم در تولید بودیم. هر کاری سختی خودش را دارد اما در بازیگری واقعا گریه کردن برایم سخت بود. یا مثلا دویدن در شیب کوه در شب واقعا دشوار بود خصوصا در سرمای شب و اصلا شب کاری برای ما که تازه بازیگر شده بودیم سخت بود. البته خانواده ها کنار ما بودن و به ما روحیه می‌دادن و کمی از سختی کار کم می‌کردند.
او درباره الگو برداری از سینمای نوجوان جهان گفت: دوست ندارم از سینمای خارجی تقلید کنیم بلکه باید هر سینماگری سینمای ملی خودش را داشته باشد. قهرمان آن‌ها عموما قهرمان‌های مانند بتمن و سوپرمن هستند که فانتزی و خیالی‌اند اما قهرمان‌های ما مانند شهدا واقعی هستند ولی در عین حال شناخته نشده‌اند؛ ما باید شهدا  را در سینما بیاوریم.

 

پاکزاد درباره مفهوم خودباوری در سینمای نوجوان گفت که این مقوله برمی‌گردد به خود نوجوان. نوجوان باید در وهله اول خودش و کشورش را باور داشته باشد. فیلم اگر درباره نوجوان باشد باید خودباوری را در خودش زنده کند.
دوست دارم فیلمی را بازی کنم که روی مخاطب تاثیر مثبت بگذارد و در خاطر آن‌ها زنده بماند.

وی درباره همکاری با هادی حجازی فر گفت: ایشان به ما خیلی نکات مثبتی را می‌گفتند که در روند بهترشدن کار ما اثر داشت. او  مانند یک دوست و مربی برای ما بود. خاطرات بسیاری را از سختی‌های کار تعریف کردند که به ما قوت می‌داد. درباره اخلاق کاری ایشان باید بگویم که واقعا صبور هستند و اصلا زود عصبی نمی‌شوند.

پاکزاد درباره دنیای نوجوانان امروز ما و وضعیت فرهنگی آن‌ها در فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: عموما چون فکر می‌کنند که آن‌ها بچه هستند می‌گویند که مشکلی ندارد که اگر در فیلم‌ها و سریال‌ها با شلوارک یا زیر پیراهن بازی کنند، در حالی که این وضعیت روی  نوجوان ما اثر منفی می‌گذارد. من با سایت‌ها ارتباط دارم، اما در روز شاید یک یا دو ساعت بیشتر وقت نمی‌گذارم  و تلاش می‌کنم تا بیشتر خبرهای جدید در حوزه‌های مختلف را بخوانم یا اشعار جدید از شعرای خوب و متعهد را بخوانم. من در اینستاگرام کمتر فعالیت دارم و به نظرم به دلیل اینکه نوجوان ما تسلط بر نوشتن دارد از یک طرف و فضای مسمومی که فضای مجازی دارد از طرف دیگر نباید در آن خیلی ورود کند.

 

او درباره اوقات فراغت خود گفت که با رفقای خودم در هیئت و بسیج مسجد در یک محیط باز و مفرح به بازی و مطالعه می‌پردازیم و خصوصا در ایام محرم به برگزاری هیئت و کارهای آن مشغول می‌شویم. بدون شک فضای آنجا از خانه و منزوی شدن با موبایل و کامپیوتر برای بچه‌ها بهتر است.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار