موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203972
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

فقدان قهرمان ملی در آثار سینمای کودک

سید امیر طباطبایی فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فقدان معرفی قهرمان در آثار سینمای کودک انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، «سید امیر طباطبایی» در گفت وگو با خبرنگاران از سینمای کودک به عنوان عامل اعتباربخشی به سینمای ایران یاد کرد و گفت: فیلم هایی نظیر «خانه دوست کجاست» و «باشو غریبه کوچک» از فیلم های فوق العاده به شمار می آیند. فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: همچنین فیلمسازان بزرگی مانند عباس کیارستمی، مجید مجیدی، بهرام بیضایی و امیر نادری در این ژانر بوده که برای سینمای ایران افتخارآفرین بوده اند.


وی حضور این کارگردانان را نشان دهنده جایگاه مهم سینمای کودک و نوجوان ایران دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم سینمای کودک، صداقت است که سینمایی مملو از جنبه های عاطفی و انسانی محسوب می شود.


طباطبایی سینمای کودک و نوجوان ایران را سینمایی شاعرانه توصیف کرد و اظهار داشت: زبان سینما سرگرمی بسیار موثری برای کودکان بوده و باید از این زبان برای انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیتی به کودکان استفاده کنیم.


وی با اشاره به لزوم ساخت فیلم های ژانر کودک و نوجوان ادامه داد: با توجه به اثرگذاری فراوان فیلم بر کودکان و نوجوانان باید همانند ژانر بزرگسال، برای کودکان نیز فیلم بسازیم.این کارگردان قمی نسبت به عدم ساخت فیلم های خاطره انگیز و تاثیرپذیری کودکان و نوجوانان از سینمای اروپا و آمریکا ابراز نگرانی کرد و افزود: بچه ها در فیلم ها به دنبال قهرمان هستند و باید فیلم های ساخته شود که قهرمان با پیوست فرهنگی در آن حضور داشته باشد تا این قهرمان همواره در زندگی کودکان و نوجوانان باقی بماند.


وی از عدم درجه بندی فیلم ها در سینمای ایران ابراز تاسف کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم که در سال های آینده به سمتی برویم که بچه های ما مجبور نباشند، فیلم های مخصوص بزرگسالان را تماشا کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار