موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203922
۰۵ شهریور ۱۳۹۸

سینمای کودک و نوجوان نیازمند حمایت ملی است

دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان، گفت: سینما صنعت متکثر است و برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان نیازمند عزم ملی هستیم.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا تابش در آیین «جلوگاه امید حامی سینمای کودک» در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان افزود: این جشنواره بین المللی در شب عید غدیر با حضور کودکان شاد شهر اصفهان گشایش یافت و فردا اختتامیه آن برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: امسال ۱۸۲ عنوان فیلم در سینماهای اصفهان اکران شد و تفاوت آن با سال‌های گذشته در آن است که شعاع شور و نشاط کودکان در همه جای کشور گسترش پیدا کرد.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان ادامه داد:  ۱۴۳ نقطه کشور و به ویژه مناطق سیل زده، زلزله زده و کم برخوردار فیلم های خاطره انگیز دوران ژانر کودک اکران شد.

وی اضافه کرد: همچنین سالن های سینمایی ۳۴ شهر کشور میزبان کودکان و نوجوانان ایران زمین بود.
تابش با ابزار قدردانی از  فیلم سازان هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره گفت: امروز در مراسم جلوه گاه امید سمن ها، سازمان ها و برخی دستگاه های ویژه به فیلم های برگزیده در راستای ماموریت‌های سازمانی خود جوایزی اهدا خواهند کرد.
وی اضافه کرد : همه هم و غم نهادهای حمایتگر سینمایی مانند بنیاد سینمایی فارابی افزایش و تقویت سینمای ملی به ویژه ژانر کودک و نوجوان است.
به گفته وی تمامی هم و غم بنیاد سینمایی فارابی به کار گرفته می شود تا با کمک شما امکانات در مسیر تولید آثار ارزشمند سینمای کودک قرار گیرد و شاهد رشد و رونق این ژانر سینمایی باشیم.

اداره کل بهزیستی استان اصفهان، انجمن ملی عرفان اسلامی ایران، انجمن فیلم کوتاه ایران، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، انجمن تخصصی کودک و رسانه، موسسه بنیان هنر ارت پورت،  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، ‌آموزش و پرورش استان اصفهان، پویش مردمی ترافیکی شهر اصفهان، معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم   از جمله تقدیر کنندگان بخش جلوه گاه امید سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان بود.
جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تاکنون در۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.
بیش از ۱۱ سالن سینما با ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.
سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

 

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در حال برگزاری است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار