موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203634
۰۲ شهریور ۱۳۹۸

ساخت فیلم کودک و نوجوان با ریسک بالا همراه است

داوری با اشاره به اوج کار سینمای کودک و نوجوان در دهه ۶۰ و ۷۰ گفت: تهیه کنندگان تمایلی برای ساخت فیلم کودک و نوجوان ندارند.

به گزارش کودک پرس ، «احمدرضا داوری» در گفت وگو با خبرنگاران که در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان انجام گرفت، با اشاره به افول سینمای کودک و نوجوان در دهه 60 و 70 و افول این سینما در سال های اخیر تصریح کرد: فیلم هایی نظیر «کلاه قرمزی» و «شهر موش ها» از فیلم های موفق در زمینه جذب مخاطب و معرفی ژانر جدی در سینمای ایران بودند اما چنین فیلم هایی تکرار نشدند.

فیلمساز قمی افزود: بیشتر فیلم های این ژانر درباره کودکان بوده است و نه برای کودکان. تهیه کنندگان نیز در پرتو افزایش رسانه های جذب کننده کودکان تمایلی برای ساخت فیلم در این ژانر ندارند.

وی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تلاشی برای زنده نگهداشتن این فضا دانست و تصریح کرد: با توجه به موفقیت گیشه در فیلم های کودک و نوجوان در سال های اخیر با ریسک بالا همراه است، تهیه کنندگان اقبال چندانی در این زمینه نشان نمی دهند.

داوری ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان از نظر داخلی و بین المللی اعتبار بالایی دارد و پس از سال ها همچنان اعتبار خود را حفظ کرده است. این جشنواره مشوق تهیه کنندگان برای ساخت فیلم در این ژانر محسوب می شود.

این فیلمساز قمی از اکران فیلم های جشنواره در سینما کانون ابراز خرسندی کرد و گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک رویداد جدی و فاخر در قم است که امیدواریم با استقبالی که از این جشنواره در منطقه پردیسان صورت می گیرد، شاهد تکرار اکران ها در سال های آتی در قم باشیم.

وی همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را منبع و مخزن نوستالژی سینمای کودک خواند و تاکید کرد: شروع این ژانر و حرکت سینماگرانی که در این حوزه کارهای خوبی ساخته اند از کانون بوده است.

داوری خاطرنشان ساخت: فیلم هایی مانند ساز دهنی یا کارهایی که از کیارستمی برای کودکان یا در مورد آنها ساخته شده بود عموما کارهایی بود که در کانون تولید شده اند و پشت انتخاب اکران فیلم ها در سینمای کانون یک مفهوم بزرگی نهفته است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار