موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203401
۲۸ مرداد ۱۳۹۸

درس عبرت نوجوان ۱۳ ساله‌ای که دستمزدش را برای عید غدیرخم داد

حجت الاسلام مرادی شاد با تاکید بر اینکه اهمیت غدیر نه تنها از محرم و صفر کمتر نیست، که بیشتر هم هست، گفت: یک نوجوان ۱۳ ساله با اهدای همه دستمزدش روزانه‌اش برای احیای روز عید غدیر خم درس عبرت بزرگی به همه ما داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام «محسن مرادی شاد» گفت: در ایام دهه ولایت از اهمیت عید سعید غدیر در بین نماز مغرب و عشا گفتم، زمانی که نماز تمام شد نوجوانی نزد من آمد و گفت «می خواهم من هم سهمی در غدیر داشته باشم و در مسیر غدیر قدمی هرچند کوتاه بردارم». سپس کلیه دستمزد روزانه خود را به من داد و گفت «ناقابل است اما فدای در راه حضرت علی (علیه‌السلام) شود.»

 

امام جماعت روستای ایچی با بیان اینکه هنوز هم هستند جوانان و نوجوانانی که به بزرگترها درس اخلاق و ایثار می دهند، اظهار داشت: ای کاش همه ما دست به دست هم می دادیم و در مقابل چنین عید بزرگی کوتاهی نمی کردیم.

وی اهمیت اطعام در روز عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: اگر هر مسلمانی در هر مسجدی که نماز می خواند به اندازه توان خود حتی اگر یک پرس غذا باشد در این روز نذر انجام دهد، نام و مرام حضرت علی(علیه‌السلام) در همه جامعه می درخشد.

 

مرادی‌شاد با تاکید بر اینکه اهمیت غدیر نه تنها از محرم و صفر کمتر نیست، که بیشتر هم هست، گفت: اگر پس از رحلت پیام بزرگوار اسلام(ص) مردم زمان به فرمایش حضرت عمل می کردند، عاشورایی رخ نمی داد.

 

وی در پایان تاکید کرد: همه جامعه اسلامی باید در حد توان خود پیام غدیر را به هر شکلی که توان دارند به دیگران برسانند و جشن برپا کنند و شادی کنند.

 

گفتنی است روستای ایچی از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار