موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203314
۲۷ مرداد ۱۳۹۸

کشف استعدادهای فیلم‌سازی نوجوانان در حاشیه جشنواره کودک

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: سومین دوره المپیاد فیلم‌سازان نوجوان کشور به منظور کشف استعدادهای نوجوانان در عرصه فیلم‌سازی در حاشیه جشنواره کودک برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، آیین افتتاح سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور پیش از ظهر شنبه با ۶۳ نوجوان درگروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال از ۲۱ استان کشور و با حضور شخصیت های شناخته شده سینمای کودک در سالن سوره اصفهان برگزار شد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان در این آیین اظهار داشت: در یک اردوی فشرده پنج روزه، اساتید و پیشکسوتان کودک و نوجوان با برپایی جلسات انتقال تجربه و کارگاه های آموزشی در راستای بسط و گسترش ایده های نوجوانان همت گماشته اند.

 

 استعدادیابی نوجوانان در عرصه فیلم سازی

علیرضا تابش با بیان اینکه تقاضا می کنم نوجوانان قدر این اساتید بزرگوار را بدانند، افزود: هدف سه دوره المپیاد فیلم سازان نوجوان، استعدادیابی نوجوانان در عرصه فیلم سازی بوده است که امسال برای نخستین بار بخش ایده به آن اضافه شده است.

وی بیان داشت: حضور مربیان و اساتید راهنما که استوانه های راهنمای نوجوانان هستند را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با تنفس در اصفهان زیبا برای آرزوهای بلند نظرانه خودتان برنامه ریزی کنید.

در ادامه این مراسم نوجوانان انتخابی از سراسر کشور در سومین دوره المپیاد فیلم سازان نوجوان در ۶ گروه با مربی و یکی از پیشکسوتان حوزه سینمای کودک تقسیم بندی شدند.

 

پرورش استعدادها و خلاقیت نوجوانان در صنعت انیمیشن

در ادامه این مراسم کارگردان پیشکسوت انیمیشن کشور  اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری کارگاه های انیمیشن پرورش استعدادها و خلاقیت نوجوانان در صنعت انیمیشن است.

عبدالله علیمراد افزود: امروزه کامپیوتر غوغایی در صنعت انیمیشن به راه انداخته است و افراد می توانند با طی کردن دوره های انیمیشن سازی و با عشق به این حرفه این کار سخت و دشوار را تسهیل کنند.

پوران درخشنده کارگردان و فیلمساز  ایرانی نیز در این مراسم  اظهار داشت: من اینجا آمده ام تا از این نوجوانان بیاموزم، آشنایی با دغدغه ها، رویاها و ایده های نوجوانان در من شوق حضور در این المپیاد را آفریده است.

 

فیلم سازان نوجوان از کتابخوانی غافل نشوند

دیگر کارگردان و نویسنده حوزه کودک در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه همیشه توصیه مربیان و اساتیدم بر کتابخوانی استوار بوده است، ابراز داشت: هر کس در هر حرفه ای مشغول مطالعه شود تاثیر مستقیم کتابخوانی را در پیشرفت خود احساس می کند؛ امیدوارم این فیلم سازان نوجوان از کتابخوانی غافل نشوند.

مرضیه برومند تصریح کرد: هر چند امروزه فضای مجازی و گوشی های هوشمند فیلم سازان را از مطالعه دور کرده است اما امیدوارم نوجوانان با استفاده از کارکردهای مثبت فضای مجازی، ناهنجاری های اطراف و جامعه خود را بشناسند و از طریق فیلم سازی راه حلی به جامعه ارایه دهند.

به گزارش مهر، سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ مرداد در اصفهان برگزار می شود.

 

 

 

منیع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار