موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
202614
۱۹ مرداد ۱۳۹۸

ناشران رغبتی برای انتشار کتاب کودک ونوجوان ندارند

نیک طلب گفت :علاوه بر مشکلی که در زمینه قیمت کاغذ داریم ناشران هم رغبت چندانی ندارند کتاب‌های کودک و نوجوان را منتشر کنند.

به گزارش کودک‌پرس ، بابک نیک طلب نویسنده کودک و نوجوان در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: امسال فعلا کتاب جدیدی منتشر نمی‌کنم و تا آخر سال  منتظر هستم ببینم کدام ناشر کتابم را منتشر می‌کند. در حال حاضر وضعیت نشر کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان کتاب جدیدی منتشر کرد.

وی افزود: علاوه بر مشکلی که در زمینه قیمت کاغذ داریم ناشران هم رغبت چندانی ندارند کتاب‌های کودک و نوجوان را منتشر کنند از این رو  برای انتشار کتاب جدید باید تا آخر سال صبر کنم تا ببینم کدام ناشر به انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان راغب است.

 

گفتنی است هم اکنون صنعت نشر کشور با مشکلات فراوانی روبه روست نوسانات قیمت کاغذ و ۷ برابر شدن قیمت آن در طول یک سال گذشته و بی رغبتی ناشران به انتشار کتاب جدید تنها گوشه‌ای از این مشکلات است. در صنعت نشر با افزایش قیمت ملزومات چاپ، افزایش قیمت کتاب، کاهش تیراژ کتاب در حد ۵۰ جلد و حتی کمتر از این مقدار و افزایش قیمت انتشار کتاب در کنار کاهش سرانه مطالعه کشور روبه رو هستیم که باید برای حل این مشکلات چاره‌ای اندیشید و درصدد رفع آن برآمد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار