موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212692
۰۶ بهمن ۱۳۹۸

وزیر ترامپ به فعال نوجوان محیط زیست حمله کرد

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری در داووس سوئیس با لحنی تمسخرآمیز به گرتا تونبرگ فعال نوجوان محیط زیست سوئدی گفت او باید اقتصاد بخواند؛ اظهاراتی که با واکنش این فعال مواجه شد.

به گزارش کودک پرس ، تونبرگ که در پنجاهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس شرکت دارد سوژه حمله لفظی وزیر خزیانه داری ترامپ قرار گرفت.

وقتی در یک نشست خبری در داووس از منوچین درباره خواسته قبلی تونبرگ درباره جلوگیری از سرمایه گذاری در سوخت فسیلی سوال شد، وی با اشاره به تونبرگ گفت: آیا او یک اقتصاددان ارشد است؟ من گیج شدم… بعد از این که به دانشگاه برود و در رشته اقتصاد تحصیل کند می تواند برگردد و درباره آن برای ما توضیح دهد.

این فعال محیط زیست سپس در توئیتر نوشت: برای دانستن این که اهداف آب و هوایی جهان تحقق نیافته است، به مدرک نیازی نیست.

 

منوچین در این نشست همچنین گفت: درباره موضع دولت ترامپ درباره مسائل آب وهوایی و انتقاد از تونبرگ سوء تفاهم وجود دارد.

وی افزود: اگر بخواهم روشن بگویم ترامپ کاملا به آب و هوای پاک و محیط زیست سالم باور دارد.

وزیر ترامپ با این حال در مصاحبه دیگری با شبکه خبری سی ان بی سی گفت باور ندارد  فقط چند سال وقت برای جلوگیری از فاجعه آب وهوایی باقی مانده است.

وی گفت، مسائل مهم دیگری وجود دارند که تمدن ما را تهدید می کند و به گسترس سلاح های هسته ای و مسائل بهداشتی اشاره کرد.

 

پیش از این تونبرگ و ترامپ به طور غیرمستقیم وارد جدال لفظی شده بودند. تونبرگ در پاسخ به ترامپ که گفته بود متعهد است به طرح ابتکاری برای کاشت و احیا وحفاظت از یک تریلیون درخت ملحق شود، گفت مقابله  با بحران آب وهوایی فقط درباره حفظ و حراست از درختان نیست.

مواضع دولت ترامپ درباره تغییرات آب و هوایی و توافق آب وهوایی پاریس با انتقاد متحدان اروپایی او مواجه شده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در داووس با دفاع از تونبرگ گفت اهداف توافق آب وهوایی پاریس که آمریکا از آن خارج شده است، بسیار مهم است.

مرکل درسخنرانی در داووس گفت دچار محدودیت زمانی هستیم و افراد بالغی مثل من باید اطمینان دهیم که بی تابی جوانان را به شیوه ای مثبت و سازنده درک می کنیم.

 

پنجاهمین گردهمایی سالانه مجمع جهانی اقتصاد امسال هم طبق سنت سالیان اخیر در اواخر نخستین ماه میلادی و از ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (۱ تا ۴ بهمن) همچون دوره های پیش در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف برگزار می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار