موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212533
۰۱ بهمن ۱۳۹۸

روسیه ۷۶ کودک را از مناطق درگیری در سوریه و عراق به داغستان انتقال داد

کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه از انتقال ۷۶ کودک در مناطق درگیری با داعش در سوریه و عراق به منطقه داغستان روسیه و نزد اقوامشان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، دفتر کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرد که مقامات این کشور موفق شدند ۷۶ کودک که در مناطق جنگی سوریه و عراق بودند به اقوام و نزدیکان خود در جمهوری داغستان روسیه برگردانند.

 

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «ایگور سیروتکین» ، معاون سازمان امنیت فدرال روسیه و مدیر دفتر کمیته ملی مبارزه با تروریسم  گفت که مقامات روسیه برای بازپروری این افراد  که زیر سن قانونی هستند، تلاش خواهد کرد.

سیروتکین گفت: این ۷۶ کودک خردسال تحت محافظت کامل به نزد خویشاوندان خود (از مناطق جنگی در عراق و سوریه) بازگشتند. ما برای تأمین و تضمین حقوق آنها در زمینه بهداشت، آموزش و حمایت اجتماعی تلاش خواهیم کرد.»

 

پیش از این ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دولت پیشبرد امور این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد نتایج فعالیت‌های دیپلماسی روسیه در سال 2019 تأیید کرد که روسیه به همراه کشورهای مستقل همسود (سابقاً اتحاد جماهیر شوروی) همچنان به تلاش برای بازگشت شهروندان خود  از میان زنان و کودکانی که زیر یوغ تروریست‌ها در سوریه و عراق بودند، ادامه می‌دهند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار