موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212303
۲۸ دی ۱۳۹۸

رژیم صهیونیستی اسرای کودک و نوجوان را به سلول‌انفرادی منتقل می‌کند

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد ۶۰ کودک و نوجوان اسیر را به سلول‌های انفرادی منتقل کند. همزمان هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین از وخامت وضعیت جسمانی احمد زهران در پی اعتصاب غذا خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم دارد نزدیک به ۶۰ کودک و نوجوان فلسطینی اسیر را از زندان “عوفر” به زندان “دامون” منتقل کرده و اجازه ندهند اسرای بزرگسال آنها را همراهی کنند.

طبق گزارش این هیات، اسرای زندان‌های مختلف در مخالفت با این مساله نسبت به سرنوشت این کودکان ابراز نگرانی و تهدید کردند، در صورتی که مدیریت زندان‌های اسرائیل دست به چنین اقدامی بزند، اقدامات تلافی‌جویانه را در پیش می‌گیرند.

رژیم صهیونیستی صدها کودک زیر ۱۸ سال و حتی چند کودک زیر ۱۴ سال را در زندان‌های خود بازداشت کرده‌اند، اقدامی که نقض آشکار حقوق بشر و توافقنامه‌های بین‌المللی است.

 

انجمن اسرای فلسطین نیز انتقال کودکان و نوجوانان اسیر از زندان عوفر به دامون را نقض یکی از مهم‌ترین حقوق اسرای فلسطینی دانست و اعلام کرد: این اقدام مدیریت زندان‌های اسرائیلی تنها به انتقال اسرا محدود نمی‌شود، بلکه این مدیریت قصد دارد هر دو کودک و نوجوان را در یک سلول انفرادی حبس کند و این امر به صورت تدریجی در سایر زندان‌هایی که کودکان حضور دارند از جمله عوفر، مجدو و دامون با نزدیک به ۲۰۰ کودک و نوجوان اجرا خواهد شد.

از سوی دیگر هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین گزارش داد، شرایط جسمانی احمد زهران، اسیر فلسطینی که از ۱۱۲ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده، بسیار وخیم شده و او علاوه بر کاهش ضربان قلب، درد در تمامی بدن و کاهش شدید مواد معدنی، بیش از ۳۵ کیلوگرم از وزنش را از دست داده است.

زهران ۴۲ ساله از اهالی شهرک دیر ابو مشعل در شمال غرب رام‌الله در مجموع ۱۵ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است. او پیش از این نیز در ژوئیه ۲۰۱۹ با اعتصاب غذا خواستار پایان بازداشت بدون دلیل خود شده بود و پس از آنکه مدیریت زندان وعده آزادی به او داد، بعد از ۳۹ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد اما مدیریت زندان به وعده خود عمل نکرده و او را آزاد نکرد.

 

هفته گذشته یکی از دادگاه‌های اسرائیلی خواستار توقف اعتصاب غذای زهران پیش از بررسی خواسته او شد و با وجود شرایط جسمانی بسیار وخیم زهران دستور انجام تحقیق از او را صادر کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار