موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212232
۲۵ دی ۱۳۹۸

کودک هفت‌ساله‌ای که نقاشی‌هایش همه را مبهوت کرده است

«میکائیل آکار» تنها هفت سال دارد، اما تابلوهای نقاشی او هزاران دلار به فروش می‌رسند و با هنرمندان برجسته امپرسیونیست مقایسه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، این هنرمند خردسال آلمانی که در شهر «کلن»‌ متولد شده است، از سن چهار سالگی زمانی که یک بوم و رنگ‌ برای تولدش به او هدیه داده شد، نقاشی کردن را آغاز کرد و از آن پس دنیای بین‌المللی هنر را با تابلوهای نقاشی انتزاعی خود تحت تاثیر قرار داد.

منتقدان تابلوهای نقاشی او را به آثار «‌جکسون پولاک» ـ یکی از چهره‌های برجسته جنبش هیجان‌نمایی انتزاعی در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی ـ  تشبیه کرده‌اند.

این هنرمند چندی پیش یکی از تابلوهای نقاشی خود را به قیمت ۱۲ هزار دلار به فروش رساند.

پدر این نقاش نوجوان در گفت‌وگویی با AFP بیان کرد: «او هر زمانی که دوست‌ داشته باشد نقاشی می‌کند. گاهی هفته‌ای یک بار و گاهی ماهی یک بار. نخستین نقاش‌های او بی‌نظیر بودند و من در ابتدا فکر کردم همسرم آن‌ها را نقاشی کرده است.»‌

 

زمانی که این نقاش کوچک به خلق تابلوهایی نقاشی ادامه داد،‌ پدرش متوجه شد تابلوهای نقاشی زیبای او تصادفی نبوده و پسرش در این زمینه مستعد است.

مدیر یکی از گالری‌های واقع در برلین که آثار «آکار»‌ را به نمایش گذاشته است نیز در گفت‌وگو با AFP بیان کرد: «تعادل و هماهنگی بین ترکیب‌ها به نحوی است که به هیچ وجه از یک کودک انتظار نمی‌رود. تا زمانی که از این کودک حمایت شود، آینده بی‌نظیری در انتظار او خواهد بود.»‌

 

در آخرین نمایشگاهی که از آثار «آکار»‌ در برلین برگزار شده بود، یکی از بازدیدکنندگان زمانی که متوجه شد این آثار را یک کودک ۷ ساله خلق کرده، مبهوت شد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار