موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212200
۲۴ دی ۱۳۹۸

مرگ تلخ ۸ کودک در پی واژگونی قایق

هشت کودک در نتیجه غرق شدن قایق مهاجران در سواحل ترکیه جان باختند.

به گزارش کودک پرس ، در میان ۱۱ مهاجری که هنگام غرق شدن قایق آنها در سواحل غربی این کشور جان داده‌اند، هشت نفرشان کودکان هستند.

هشت نفر دیگر در منطقه سزمه در سواحل دریای اژه در روبروی جزیره خیوس یونان، از آب نجات داده شدند.

تابعیت آنها هنوز مشخص نشده است.

ترکیه یکی از مسیرهای اصلی مهاجران برای تلاش رسیدن به اروپا از طریق خاک یونان است . بسیاری از آنها در حال فرار از خشونت و آزار و اذیت در کشورهای خود هستند.

بسیاری به قاچاقچیان تکیه می‌کنند و از مسیرهای خطرناک زمینی و دریایی عبور می کنند که اکثرا منجر به مرگ آن ها می‌شود. ترکیه و اروپا در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از ورود مهاجران و پناهندگان به اروپا توافق مالی امضا کردند.

 

گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد که در حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی روز شنبه پس از شنیدن “صدای جیغ زدن” از دریا اقدام کرده است.

منطقه توریستی سزمه از جزیره خیوس یونان تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. در این جزیره هزاران مهاجر در شرایط پر ازدحام و غیربهداشتی زندگی می کنند.

اخیراً تعداد افرادی که از ترکیه عبور می کنند به شدت افزایش یافته است. بیشتر آن ها از افغانستان ، پاکستان و سوریه آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی مقامات ترکیه سال گذشته از عبورحدود ۶۰ هزار نفر از دریای مدیترانه جلوگیری و تقریبا نه هزار فرد مظنون به قاچاق انسان را دستگیر کرده اند.

 

ترکیه محل زندگی حدود چهار میلیون پناهنده، بزرگترین جمعیت پناهندگان در جهان است و بیش از ۳.۶ میلیون نفر آن ها از سوریه هستند.

ساعاتی پیش از حادثه فوق یک قایق دیگر مهاجران در دریای یونیون در نزدیکی جزیره پکسی درجنوب غربی یونان غرق شد که در نتیجه آن دست کم ۱۲ نفر کشته شدند. مقامات یونان گفته اند ۲۱ نفر نجات یافته اند و سعی دارند مشخص کنند تعداد افراد در این قایق چند نفر بوده است.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار