موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
210396
۱۸ آذر ۱۳۹۸

۳ میلیون کودک یمنی مبتلا به سوءتغذیه هستند

سازمان حقوق زنان و کودکان یکشنه اولین گزارش خود درباره نقض حقوق کودکان یمنی در طول ۱۷۰۰ روز تجاوز ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان را منتشر کرد و از سوءتغذیه ۳ میلیون کودک یمنی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سازمان حقوق زنان و کودکان یکشنه اولین گزارش خود درباره نقض حقوق کودکان یمنی در طول 1700 روز تجاوز ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان را منتشر کرد.

این سازمان تاکید کرد تعداد قربانیان حملات هوایی عربستان در طول 1700 روز تجاوز به تعداد 7500 نفر فقط از میان کودکان رسیده است که 3672 نفر آنها شهید شده اند.

از سوی دیگر یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: رد اثر حملات نیروهای متجاوز به منازل شهروندان یهنی در طول 1700 روز از تجاوز و بمباران هوایی، بیش از 800 کودک یمنی به صورت دائمی از حرکت ناتوان و معلول شده اند و بیش از 80 هزار کودک نیز به بیماری های روحی روانی و عصبی متعدد مبتلا شده اند که نتیجه 5 سال بمباران مستقیم منازل شهروندان است.

ویافزود: حدود 3 میلیون کودک زیر پنج سال در یمن مبتلا به سوءتغذیه هستند که 400 هزار نفر از آنها مبتلا به سوءتغذیه وخیم هستند که اگر توجه و اقدام مناسب آنها صورت نگیرد در هر 10 دقیقه یکی از آنها از دنیا خواهد رفت و در این میان بسته شدن فرودگاه صنعا نیز مانع از سفر 320هزار شهروند به خارج برای درمان و مداوا شده است که تا کنون 42 هزار نفر از آنها از دنیا رفته اند که 13% آنها کودکان بوده اند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار