موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
210137
۱۳ آذر ۱۳۹۸

دیده‌بان حقوق بشر: کودکان آواره روهینجایی در بنگلادش از آموزش محروم هستند

دیده‌بان حقوق بشر با تاکید به مقام‌های بنگلادشی درباره برداشتن محدودیت‌ها علیه آموزش در اردوگاه‌های آوارگان روهینجایی اعلام کرد، دولت داکا صدها هزار کودک آواره روهینجایی را از آموزش محروم کرده است.

به گزارش کودک پرس ، در گزارش دیده‌بان حقوق بشر با عنوان “ما انسان نیستیم؟” دولت بنگلادش را به نقض حقوق ۴۰۰ هزار کودک آواره روهینجایی در سن تحصیل متهم کرد که بابت اقدامات دولت میانمار علیه این اقلیت مسلمان مجبور شده‌اند کشور خود را ترک کرده و به بنگلادش فرار کنند.

بیل فون اسولد، مدیر بخش حقوق کودکان در دیده‌بان حقوق بشر گفت: محروم کردن تمامی نسل کودکان از آموزش به نفع هیچکس نیست. جامعه بین‌الملل باید به این مساله واکنش نشان دهد و از دولت‌های میانمار و بنگلادش بخواهد تا موضع خود را تغییر دهند.

بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی از سرکوب ۲۰۱۷ از سوی ارتش میانمار از این کشور گریخته‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر همچنین آمده، دولت بنگلادش آوارگان روهینجایی را از ثبت نام در مدارس خارج از اردوگاه‌ها یا دادن آزمون‌های ملی منع کرده و همچنین از ورود آژانس‌های کمک رسان سازمان ملل و گروه‌های خارجی برای ارائه آموزش‌های رسمی به آنها ممانعت به عمل می‌آورد.

این دیده‌بان همچنین دولت میانمار را به این مساله متهم می‌کند که با به رسمیت شناخته شدن استفاده از برنامه‌های درسی مدارس در اردوگاه‌های آوارگان موافقت نمی‌کند.

در مقابل رئیس کمیسیون کمک به آوارگان و بازگشت بنگلادش گفته، این درست نیست که کودکان در این اردوگاه‌ها از تحصیل محروم هستند و ۴۰۰۰ مرکز آموزشی در این اردوگاه‌ها دایر است.

 

وی ادامه داد: روهینجایی‌ها باید به میانمار برگردند. آنها شهروند ما نیستند و نمی‌توانیم به آنها اجازه دهیم که از برنامه‌های آموزشی ما استفاده کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار