موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
206907
۱۱ مهر ۱۳۹۸

برخورد خشونت‌بار پلیس هند با نوجوانان کشمیری

بر اساس گزارش کمیته دادرسی دادگاه عالی جامو و کشمیر، پلیس هند از ۱۴ مردادماه که اختیارات ویژه کشمیر را لغو کرد، ۱۴۴ کودک و نوجوان را بازداشت کرده است.

به گزارش کودک پرس ، در این گزارش همچنین آمده است که برخی از این کودکان تحت بازداشت پیشگیرانه قرار گرفته‌اند و برخی دیگر به خاطر جرایم مختلفی از جمله ایجاد اخلال در امنیت عمومی بازداشت شده‌اند.

پلیس کشمیر در این زمینه به کمیته دادرسی دادگاه عالی جامو و کشمیر اعلام کرده که همه کودکان دستگیرشده در همان روز دستگیری آزاد شده‌اند.

بنا بر این گزارش، از تاریخ ۲۵ سپتامبر فقط دو نوجوان ۱۷ ساله در مرکز نگهداری نوجوانان در بازداشت هستند.

در میان این افراد بازداشت ‌شده، «ساحل احمد شیخ» ۹ ساله از یکی از مناطق سرینگر قرار داشت که بر اساس گفته‌های ارائه شده پلیس در این گزارش، در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) بازداشت و در همان روز آزاد شده است.

رئیس پلیس کشمیر در نامه‌ای که در این گزارش به آن اشاره شده اعلام کرده است که اتهام بازداشت غیرقانونی کودکان غیرمنطقی است، اما با کودکانی که به نظر می‌رسد در حال نقض قانون هستند، به شدت برخورد می‌شود.

یادآوری می‌شود، دولت هند در ۱۴ مرداد سال جاری ماده ۳۷۰ قانون اساسی مبنی بر اعطای خودمختاری به ایالت جامو و کشمیر را لغو کرد که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار