موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
206604
۰۷ مهر ۱۳۹۸

حضور موسسه آموزشی ماهران کودک در مسابقات جهانی چرتکه

برای نخستین بار، تیم چرتکه استان فارس از کشور ایران در ششمین مسابقات جهانی ذهنی با چرتکه که در کشور امارت متحده عربی، دبی برگزار می‌شود و تیم منتخب ایران مشتمل بر ۲۰ چرتکه آموز برتر در ۴ گروه در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، بهنام کشاورز مدیر موسسه گروه آموزشی ماهران کودک در نشست خبری، گفت: موسسه گروه آموزشی ماهران کودک با توجه به پتانسیل‌ها و اعضاء هیات علمی خود که تحصیلات همه اعضاء در سطح دکترا و کارشناسی ارشد است، اقدام به کار افرینی و فعالیت در زمینه محاسبات ذهنی و همچنین آموزش‌های نو کرده است.

او، افزود: در همین راستا مجوزات لازم برای بسته‌های آموزشی خود مانند فیپا و شابک برای کتاب‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعتبار نامه برای وسایل آموزشی از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی_دفتر تکنولوژی و انتشارات آموزشی وزارت آموزش و پرورش اخذ کرده است.

کشاورز ادامه داد: موسسه ماهران کودک تا کنون موفق به ایجاد فضای کار برای ۳۵۲ نفر در قالب‌های کادر اداری، تولید کننده، مونتاژ کار و مربی، همچنین جدب بیش از ۴ هزار دانش آموز شده است که با هزینه بسیار کم سعی در برقراری عدالت آموزشی و توسعه محاسبات ذهنی و سایر آموزش‌ها در مناطق محروم و اقشار کم درآمد کرده است.

مدیر این موسسه اظهار داشت: این موسسه همچنین با رعایت استاندارد‌های جهانی توانسته عضو و ریاست انجمن جهانی گاجما در ایران شود.

 

او، هدف از عضویت در انجمن گاجما را آموزش مفید، متناسب با استاندارد‌های جهانی و در خور سیستم آموزشی کشور ایران عنوان کرد و گفت: مسابقات جهانی امسال در کشور امارت متحده عربی، دبی برگزار میشود و تیم منتخب ایران مشتمل بر ۲۰ چرتکه آموز برتر است که در ۴ گروه B، C، D، E در این رقابت‌ها شرکت می کنند.

کشاورز تصریح کرد: این رقابت‌ها هفتم مهرماه در ۶ گروه A,، B، C، D، E، F برگزار خواهد شد و جرتکه آموزلن ۱۷ کشور عضو جهانی گاجما به رقابت خواهند پرداخت.

او با اشاره به اینکه سطح رقابت‌ها بسیار بالا و آزمون در قسمت اول به صورت کتبی در دو بخش ذهنی و محاسبه با چرتکه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به سطح آموزش‌ها و تلاش اعضای تیم انتظار می رود نتایج خوبی به دست بیاید.

 

کشاورز اظهار کرد: گروه آموزشی ماهران کودک در دو گروه سنی ۳ تا ۶ سال و ۶ تا ۱۴ سال فعالیت میکند که برای سن ۳ تا ۶ سال یک محصول آموزشی به نام استپ کیدز (step kids) دارد که هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و مباهیم پایه ریاضی و خلاقیت با بازی به کودکان آموزش می دهد.

مدیر این موسسه افزود: در استپ کیدز علاوه بر مفاهیم پایه ریاضی، مهارت تفکر خلاق، حل مسئله، تعادل، تمرکز و … نیز آموزش داده و تقویت می‌شود.

 

کودکی که با استپ کیدز ریاضی را می‌آموزد و سپس با چرتکه محاسبات ذهنی را انجام میدهد درک عمیق‌تر و سرعت بیشتری در محاسبات داشته و روند هماهنگی نیمکره‌های مغز سریعتر اتفاق می‌افتد، لذا کودک در تصمیم گیری‌ها سریعتر و با کیفیت‌تر عمل می کند.

 

 

 

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار