موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
205684
۲۸ شهریور ۱۳۹۸

نوجوان سوئدی “سفیر وجدان‌ها” شد

«گرتا تونبرگ» فعال محیط زیست که در آمریکا به سر می‌برد از سوی عفو بین‌الملل به عنوان «سفیر وجدان‌ها» این سازمان انتخاب شد.

به گزارش کودک پرس ، سازمان عفو بین الملل از فعالیت های بشردوستانه «گرتا تونبرگ» نوجوانی که به خاطر راه اندازی تجمعات دانش آموزی در حمایت از محیط زیست شناخته شده است، تقدیر کرد.
«تاگس شاو» تارنمای شبکه یک تلویزیون آلمان با اعلام این خبر نوشت: عفو بین الملل تونبرگ را به عنوان «سفیر وجدان ها» این سازمان مفتخر کرد.
بر این اساس باارزش ترین جایزه این سازمان به خاطر بهترین مبارزه برای حفاظت از محیط زیست و نجات زمین به این نوجوان اهدا شده است.
تونبرگ نیز در مراسم قدردانی از خود گفت این جایزه برای میلیون ها نوجوان از سراسر جهان است که در این راستا از سال گذشته در تظاهرات دانش آموزی شرکت کرده اند.

وی گفت برای بسیاری از مردم هنوز ارتباط بین تغییرات آب و هوایی با مهاجرت، گرسنگی و نقض حقوق بشر روشن نیست.
نوجوان سوئدی که برای شرکت در نشست ویژه سازمان ملل و به دعوت دبیرکل این سازمان به آمریکا سفر کرده از افکار عمومی جهان خواست دست به کار شده است و به بی تفاوتی در برابر کشته شدن انسان ها به خاطر حوادث ناشی از تغییرات آب و هوایی پایان دهند.
همچنین «کومی نائیدو» دبیرکل عفو بین الملل با بیان این که جایزه مذکور به همه نوجوانان معترض به وضعیت آب و هوایی جهان تعلق دارد گفت: آنها کاری انجام دادند که همه ما طی چند دهه گذشته موفق به انجامش نشدیم.

نوجوان ۱۶ ساله سوئدی که جنبشی اعتراضی برای مبارزه با تخریب محیط زیست در اروپا و جهان با عنوان «جمعه ها برای آینده» به راه انداخته، پس از سفر به آمریکا در هشتم شهریور مورد استقبال حامیان و فعالان این بخش قرار گرفت.
تونبرگ از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواست که توصیه های دانشمندان را جدی گرفته و به شواهد علمی توجه کند، کاری که پیداست آن را انجام نمی دهد.
آمریکا با وجود این که یکی از بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست است پس از روی کار آمدن ترامپ و در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی از پیمان اقلیمی پاریس خارج شده است.

تونبرگ همچنین در نشست زیست محیطی سازمان ملل در ۲۳ سپتامبر (اول مهرماه) شرکت خواهد کرد. این سفر به دعوت رسمی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، انجام شده و قرار است وی در این نشست برای رهبران جهان سخنرانی کند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار