موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
205373
۲۵ شهریور ۱۳۹۸

وضعیت اسفبار کودکان پناهجو در یونان

تلویزیون دولتی یونان در گزارشی از اوضاع اسفبار کودکان پناهجو در کمپ‌های یونان اعلام کرد: ۴ هزارو ۳۰۰ کودک پناهجوی بدون سرپرست در کمپ‌های پناهجویان یونان با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، شبکه تلویزیون دولتی (ارت -1) در حال حاضر 4 هزارو 300 کودک بی سرپرست مهاجر در محل های ویژه نگهداری پناهجویان یونان بسر می برند و دولت این کشور در تلاش برای اعزام آنان نزد والدینشان در دیگر کشورها است.

 بر اساس این گزارش، از این تعداد کودک پناهجو فقط یکهزارو 140 کودک در محل های نگهداری مسقف و با ارایه خدمات مناسب زندگی می کنند، ولی مابقی کودکان پناهجو در جمع دیگر پناهچویان بزرگسال و به دور از والدینشان هستند که دارای شرایط خوبی برای این دسته از افراد کم وسن و سال نمی باشد و شرایط اسبفاری را برای آنها رقم زده است.

بنابر این گزارش، مقامات یونان تلاش های زیادی تاکنون برای ملحق شدن این کودکان برای رسیدن به والدینشان در کشورهای اروپایی انجام داده اند، اما کاملا موفق نبوده اند تا نظر این کشورها را جلب کنند؛ در همین راستا برخی کشورهای اروپایی قانع شده اند که این کودکان بدون همراه، به خانواده های خود ملحق شوند.

شماری از کشورهای اروپایی مشروط به انجام آزمایش دی ان آ برای تعیین صحت نسبت خونی والدین با فرزند، اجازه پیوستن تعدادی از این کودکان به خانواده هایشان را خواهند داد.

در حال حاضر تعداد زیادی از این دسته پناهجویان که بر اثر به راه انداختن جنگ نیابتی آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی –عربی در کشورهای سوریه، عراق، لیبی، یمن و تعداد دیگری از کشورها آواره شده اند برای نجات جان خود و فرزندانشان  راهی دیگر کشورها شده اند که تعدادی از والدین و کودکان پناهجو در طول مسیر کشته شده اند و تعدادی دیگر نیز بدون همراه وارد کشورهای اروپایی شده اند.

براساس گزارش های سازمان های بین المللی حمایت از پناهجویان، تعداد زیادی از کودکان بدون سرپرست و حتی همراه، در کمپ های ویژه نگهداری پناهچویان در کنار افراد بزرگ سال و در شرایط بسیار بد زندگی می کنند.

 این سازمان ها بارها از یونان خواسته اند که ترتیبی اتخاذ نماید که این کودکان در محل های ویژه و اختصاص یافته به آنها نگهداری شوند، زیرا تعداد زیادی از این کودکان متحمل انواع مختلف آزارها توسط بزرگتر ها می شوند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار