موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودکان محروم
15987
۱۳ بهمن ۱۳۹۵

مرگ 63 هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه

یونیسف اعلام کرد: حدود 3 میلیون و 300 هزار شهروند یمنی دچار سوء تغذیه شدید هستند که 2 میلیون و 200 هزار تن از آنها کودک می باشند. مرگ 63 هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه در سال 2016

به گزارش کودک پرس، صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که یمن همه دستاوردهایی را که در زمینه بهداشت عمومی طی یک دهه گذشته به دست آورده بود در اثر جنگی که عربستان در این کشور به راه انداخت از دست داد. در این جنگ اقتصاد یمن نابود شد.

 

«میراتیکسیل ریلانو»نماینده سازمان یونیسف دریمن درگفتگو با رویترزگفت: حدود 3 میلیون و 300 هزار شهروند یمنی دچار سوء تغذیه شدید هستند که 2 میلیون و 200 هزار تن از آنها کودک هستند. 460 هزار کودک زیر پنج سال نیز از سوء تغذیه خیلی حاد رنج می برند.

 

وی افزود: در اثر وضعیت وخیم بهداشتی و سوء تغذیه کودکان یمنی در معرض ابتلا به اسهال و امراض تنفسی هستند که زندگی آنها را به شدت تهدید می کند.

 

ریلانو ادامه داد: آنچه ما را نگران کرده است، سوء تغذیه شدیدی است که کودکان یمنی را می کشد.

وی تصریح کرد:دراثرجنگ، درگیری وبحران اقتصادی، اوضاع نظام بهداشتی یمن رو به وخامت گذاشته و ما 10 سال به عقب بازگشتیم و این کشور همه دستاوردهایی که در این زمینه داشت را از دست داد.

ریلانو با اشاره به اینکه از هر هزار کودک 63 نفر قبل از رسیدن به سن پنج سالگی از دنیا می روند،افزود: کودکان، زنان بیوه و شیرده در استان های صعده واقع در شمال یمن و الحدیده و نیز تعز در جنوب، بیش از سایر اقشار از بحران سوء تغذیه رنج می برند.

 

وی ادامه داد: تیم های سیار یونیسف در یمن در حال پیگیری و رسیدگی به کودکان این کشور هستد و 323 هزار کودک یمنی را که سال جاری دچار سوء تغذیه حاد شدند، یافته تا به آنها رسیدگی کند.

این در حالی است که نماینده دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه نیز از تداوم جنایت های وحشیانه عربستان علیه غیرنظامیان یمنی انتقاد کرد و از شورای امنیت خواست که جنگ ائتلاف عربی به رهبری ریاض در یمن را متوقف کند.

 

وی نسبت به ادامه محاصره یمن که سبب ایجاد گرسنگی و قحطی در این کشور شده هشدارداد وتاکید کرد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان بندر «الحدیده» یمن را به عنوان تنها شریان اقتصادی این کشور نابود کرده و مانع ورود کشتی های تجاری به این بندر می شود.

عربستان با وجود کشتار و ویرانی که در یمن به راه انداخته، تاکنون به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود در این کشور نرسیده است و همچنان با لجاجت سعی در تداوم بمباران مناطق مختلف یمن دارد.

 

یمن، فقیرترین کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه نزدیک به دو سال است که شاهد تجاوز همه جانبه عربستان و همپیمانانش است.

عربستان به رغم صرف هزینه های سرسام آور نظامی و تبلیغاتی کمترین دستاورد را از لشکر کشی به یمن داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان در باتلاق این زیاده خواهی گرفتار شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار