موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214637
۱۴ اسفند ۱۳۹۸

“پیک امید مجازی” ویژه کودکان و نوجوانان در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی گفت: “پیک امید مجازی” از ۵۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دیدار کودکان و نوجوانان استان مرکزی می‌رود.

به گزارش کودک پرس ، مقام معظم رهبری در مورد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان می‌فرمایند “من به شما عرض کنم که شما مربی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه می‌شوید، شما که قصه می‌گویید، شما که کتاب می‌فرستید، شما که کتاب می‌خوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار می‌دهید بدانید که الان درست روی نقطه‌ اصلی و اساسی حرکت می‌کنید، شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام می‌دهید، آن کسی می‌تواند از کار خود، شاد و خشنود از رضای الهی خاطرجمع باشد که خلأ لحظه را پر کند، خلأ لحظه این است و شما این خلأ را پُر می کنید”.

این مدت توجه و اعتماد مسئولان نظام به کانون، احترام و سابقه خوش کانون نزد مردم، اعتبار و خوش‌نامی کانون نزد اهل ادب و هنر، تاثیر مثبت کانون در حوزه بین‌الملل ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که تمام آن به سبب عملکردی قابل قبول بوده، نام و نشان کانون را به یک نشان معتبر در ایران و صحنه‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.

 اهمیت دادن به کودکان و نوجوان مهم‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی در  آینده 

اهمیت دادن به حوزه کودک و نوجوان جامعه را به سمت سلامت پیش می برد، و این مهم همدلی، همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد که به طور قطع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشینه ارزشمندی در تربیت نیروی انسانی دارد.

اهمیت دادن به کودکان و نوجوانان به معنای اهمیت دادن به مهم‌ترین عامل توسعه یعنی نیروی انسانی آینده است  و به طور قطع کوتاهی و قصور در حوزه کودکان و نوجوان سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که برای حل آن‌ها باید هزینه گزافی پرداخت کرد.

تربیت کودکان و نوجوانان و فعالیت با آنها امری بسیار ظریف‌،حساس، و پیچیده و در عین حال دشواری بوده که نیاز است تمامی جوانب درنظر گرفته شود که باید کودکان و نوجوانان را از ابتدای دوران زندگی با معارف و آموزه های اسلامی آشنا کرد.

 

پیک امید مجازی از 50 مرکز کانون به دیدار کودکان و نوجوانان استان مرکزی می‌رود

“جهانبخش قنبری” مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه طرح پیک امید مجازی از استان مرکزی شروع شده گفت: پیک امید مجازی در ایام تعطیلی مدارس با هدف امید آفرینی، نشاط و آموزش‌های بهداشتی از 50 مرکز کانون به دیدار کودکان و نوجوانان استان مرکزی می‌رود.

وی افزود: خدمت‌رسانی فرهنگی در مواقع بحرانی مانند سیل، زلزله و غیره برای کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف پیک امید مجازی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی خاطرنشان کرد: کانون با همکاری دستگاه‌های دیگر با حضور در مناطق آسیب‌دیده به ارائه خدمات فرهنگی مانند کتاب‌خوانی، بازی و سرگرمی‌های مختلف می‌پردازد تا کودکان روحیه امید و نشاط به دست آورند.

قنبری بیان کرد: با توجه به بحران کرونا نمی‌توانیم حضوری به کودکان خدمت‌رسانی کنیم و مربی‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مختلف از طریق فضای مجازی با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار می‌کنند.

آموزش نکات بهداشتی از طریق آموزش‌های مجازی به کودکان

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شکل فرهنگی مانند کتاب‌خوانی، قصه‌گویی و غیره خدمت‌رسانی می‌کند، از طریق فضای مجازی نکات بهداشتی را به کودکان آموزش و خبرهای خوب و نشاط آور را به آنها ارائه می دهیم تا از فضای استرس‌زا دور باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی ادامه داد: از کودکان به عنوان سفیران بهداشتی بهره می‌بریم تا در منزل به خانواده‌های خود آموزش دهند، کانون از طریق فضای مجازی خدمات فرهنگی و نکات بهداشتی را به کودکان ارائه می‌دهد.

قنبری عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود که کودکان نمی‌توانند در پارک ها حضور پیدا کنند، مربی‌های کانون بازی‌های خانوادگی و آپارتمانی را به کودکان آموزش می‌دهند تا آنها اوقات فراغت خود را به نحو مطلوب پشت سر بگذارند و تمام اعضای خانواده می‌توانند بازی‌های ارائه شده را انجام دهند.

منب: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار