214583
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

کلینیک حقوق کودک در ۲ فرهنگسرای شهرداری شیراز آغاز به کار کرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، کلینیک‌های حقوق کودک در ۲ فرهنگسرای این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی جعفری، با بیان اینکه رعایت حقوق کودک از ابعاد حقوق شهروندی به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: این کلینیک‌های حقوق کودک در ۲ فرهنگسرای شهروند و علوی (در شرق و غرب شیراز) راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته به زودی تعداد این کلینیک‌ها در کلانشهر شیراز فزونی خواهد یافت و میزان دسترسی به آنها افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: ارایه خدمات مشاوره‌ای و آموزش در زمینه حقوق کودک، از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و راه‌اندازی این کلینیک‌ها نیز با همین رویکرد صورت گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در این کلینیک‌ها آموزش‌های لازم توسط استادان دانشگاه، سازمان‌های مردم نهاد، وکلا و قضات به جامعه هدف داده خواهد شد.

جعفری بیان داشت: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک در نقاط مختلف شیراز با محوریت فرهنگسراهای شهرداری در دست توسعه است.
نوید راه اندازی مدرسه حقوق کودک در شیراز

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با افتتاح نخستین کلینیک حقوق کودک، فعالیت این مجموعه عملا وارد فاز دوم شد و ۲ مرکز در فرهنگسرای شهروند و علوی با هدف تحت پوشش قرار دادن کودکان، مشاوره و آگاهی بخشی به والدین و نیز ارایه خدمات مشاوره‌ای در زمینه حقوق کودک، عملا آغاز به کار کرده است.

لیلا دودمان با اشاره به اعطای ابلاغیه از سوی معاون وزیر دادگستری به دکتر شهرام ابراهیمی استاد دانشگاه شیراز و فعال حقوق کودک، افزود: بر اساس این ابلاغ مقرر شد دکتر ابراهیمی از توانایی دانشجویان در مرحله اول و از ظرفیت‌های حقوقی دیگر دانشگاه‌ها در مراحل بعدی و برای مدیریت کلینیک حقوق کودک بهره ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در باره چرایی انتخاب ۲ نقطه متفاوت از شهر شیراز برای راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک، اظهار داشت: این کلینیک در ۲ نقطه مختلف (غرب و شرق شهر) راه‌اندازی شد تا بتوانیم تحلیلی اجتماعی در باره مسایل کودک و خانواده‌های آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: بررسی شمار مراجعه‌کنندگان، توجه به جغرافیای خاص ۲ منطقه، تحلیل وضعیت کودکان و نیازمندی‌های آنان، بررسی نوع خشونت و نوع برخورد خانواده‌ها از اهداف اختصاص این ۲ فرهنگسرای شهرداری به کلینیک حقوق کودک است.

دودمان همچنین اعلام کرد: در فصل بهار ۹۹، مدرسه حقوق کودک نیز به‌ عنوان مکمل فرآیند یادشده به وسیله قوه قضاییه در شیراز راه‌اندازی خواهد شد، که اقدامی مهم در دفاع از حقوق کودک به‌ شمار می‌رود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار