موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214565
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

۵۲۹ کودک و نوجوان در مراکز شبه خانواده فارس

۵۲۹ کودک و نوجوان در مراکز شبه خانواده بهزیستی استان فارس زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس گفت: در حال حاضر ۵۲۹ نفر از بدو تولد تا ۱۸ ساله در ۲۹ مرکز شبه خانواده زندگی می‌کنند که درصد‌ی از آن‌ها بدون سرپرست موثر، بد سرپرست هستند و والدین آن‌ها در زندان به سر می‌برند و یا دچار اعتیاد و یا در مرحله درمان هستند.

معصومه فروتن افزود: برخی کودکان بهزیستی هم به علت بیماری خاص و یا معلولیت نیاز‌های ویژه دارند و به همین دلایل تعداد کودکانی که امکان سپردنشان به زوج‌های متقاضی وجود داشته باشد، اندک است.
وی تصریح کرد: امسال در استان فارس ۱۰۵ کودک به فرزند خواندگی سپرده شدند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه بیش از یک هزار خانواده در انتظار فرزند خوانده هستند، افزود: بیشتر خانواده‌های استان فارس متقاضی سرپرستی کودکان دختر هستند.
فروتن تصریح کرد: برای بررسی سپردن فرزندان بهزیستی به زوج‌ها شاخص‌هایی از جمله اقتصاد‌ی، اجتماعی، تحصیلات و سلامت جسم و روان مورد بررسی قرار می‌گیرد و از همه چیز مهمتر تاب آوری و پیگیری زوجین و میزان اشتیاق آن‌ها به این موضوع است.
وی افزود: میزان آمادگی زوجین برای پذیرفتن فرزند خوانده در رفت و آمد‌های آن‌ها توسط مددکار و روانشناس مورد بررسی قرار می‌گیرد و اظهار نظر‌های مربوطه در تصمیم گیری‌ها موثر است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار