موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214548
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

مهدهای کودک و مراکز بهزیستی مازندران تا پایان هفته تعطیل هستند

اداره کل بهزیستی مازندران اعلام کرد که تعطیلی مهدهای کودک و مراکز توانبخشی روزانه این نهاد تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، این تصمیم در ستاد مقابله با ویروس کرونا و با تایید قرارگاه پدافند زیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت جامعه ی هدف بهزیستی گرفته شده است .

این سومین بار است که در طول ۲ هفته گذشته برای مراکز توانبخشی و مهدهای کودک استان مازندران اعمال تعطیلی می شود.

تعطیلی کرونایی فقط به مراکز بهزیستی مازندران ختم نشده است و پیش از این مراکز دانشگاهی و آموزشی استان نیز تاپایان هفته تعطیل اعلام شد.

اعلام چند روزه و کوتاه مدت تعطیلی ها منجر به سردرگمی مردم به خصوص دانش آموزان و کودکان مهد استان شده است  که همواره باید چشم انتظار اعلام تعطیلی و یا باز بودن مراکز آموزشی باشند.

 

بهزیستی مازندران بر بیش از ۸۰۰ مهدکودک استان نظارت داشته و دارای ۲۴ مرکز توانبخشی است که به صورت روزانه به جامعه هدف این نهاد خدمات دهی می کنند که عمده آنان را معلولان تشکیل می دهند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این ویروس در مازندران تاکنون  حدود ۷۰ نفر را به صورت قطعی به خود مبتلا کردو جان سه نفر را نیز گرفت.

 

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

 

 

 

منبع: اینرا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار