موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214199
۰۶ اسفند ۱۳۹۸

واکسیناسیون فلج اطفال ۲۰۰ هزار کودک در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: واکسیناسیون ۲۰۰ هزار کودک زیر پنج سال جنوب سیستان و بلوچستان از دوشنبه به مدت چهار روز در محدوده این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر فرهاد دادگر با بیان اینکه سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال جنوب سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: هزار و ۳۱۳ تیم ۲ نفره کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال جنوب استان را بر عهده دارند.

وی افزود:مرحله نخست این طرح از دی امسال در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اجرایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال به صورت اکتیو و خانه به خانه است، از عموم خانواده‌های درخواست می‌شود با ماموران طرح همکاری بیشتری داشته باشند تا تمام کودکان این واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: با وجود اینکه از سال ۷۹ هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.
این بیماری بر اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد و ویروس آن از طریق تماس مستقیم فرد با فرد یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و یا از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می‌شود.

 

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار