موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213978
۰۳ اسفند ۱۳۹۸

رسانه‌های کودک و نوجوان در کنار فرهنگ‌سازی می‌توانند درآمدزا باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رسانه‌های کودک و نوجوان نقش بسیار موثری در فرهنگ‌سازی جامعه دارند و از منظر اقتصادی نیز می‌توانند درآمدزایی زیادی داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی افزود: رسانه‌هایی که در خدمت کودکان و نوجوانان هستند، می‌توانند نقش بسیار موثری در فرهنگ‌سازی جامعه داشته باشند و در کنار کمک به تعالی فرهنگی، می‌توانند با این فعالیت به عنوان یک شغل و کسب و کار فرهنگی، درآمدزایی نیز داشته باشند.

وی بیان کرد: توجه ویژه‌ای در فرهنگ اسلامی به کودک و نوجوان صورت گرفته و در روایت‌های اسلامی نیز بر اهمیت این دوره از زندگی بشر اشاره شده است و به این ترتیب، اسلام به مسلمانان می‌آموزد که به تعلیم و تربیت کودکان توجه زیادی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی این چنینی از منظر کسب و کار بسیار حایز اهمیت است و امیدواریم برگزاری آن بتواند منشا خدمات خوبی برای کودکان و نوجوانان کشور شود.

 

وی تاکید کرد: رسانه‌های دیجیتال یکی از مهم‌ترین موضوع‌های دنیای امروز به شمار می‌روند که به‌ دلیل سرعت بالا، هزینه مناسب، دسترسی‌ آسان و پیشرفت فناوری افراد می‌توانند به کمک آنها ایده، اندیشه و پیام خود را به راحتی به دیگران منتقل کنند.

انصاری تصریح کرد: در کشور ما کسب و کارهای مجازی ظرفیت خوبی برای رشد دارند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و یکی از فعالیت‌ها برای رونق کسب و کارهای مجازی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه است و در این راستا نمایشگاه‌های تبادل اطلاعات کسب و کار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه‌های این‌چنینی بر سه جنبه اقتصاد، فرهنگ و فناوری تمرکز دارند و محصولاتی در این عرصه موفق خواهند بود که این سه مولفه را توامان باهم پیش ببرند.

 

محمدرضا بهمنی افزود: هم‌نشینی فرهنگ به عنوان محل بروز خلاقیت و اقتصاد به عنوان بستر جریان یافتن خلاقیت‌ها، در شکل‌گیری تمدن‌ها موثر است، اقتصاد و فرهنگ بدون حضور فعالان مردمی نمی‌تواند بهم پیوند بخورد و این حضور با سیاست‌گذاری درست میسر می‌شود.

وی تشریح کرد: امروز طبقه‌بندی کلاسیک حوزه‌های مختلف هنر کم‌رنگ شده و ایده‌های جدیدی در حوزه هنر پیش آمده که شکل گذشته آن را تغییر داده است؛ از سویی تولیدات فرهنگی نیز منحصر به تولیدکنندگان حرفه‌ای نیست و تغییرات دیگری نیز در این عرصه وجود دارد که مجموعه این شرایط موجب شده تا در دوره جدید که اسم آن را می‌توان برزخ حکمرانی فرهنگی گذاشت، شرایط بسیار پیچیده‌ای در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این آیین با قدردانی از برگزاری نمایشگاه یادآور شد: کارگروه فناوری و نوآوری با دبیری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برای بررسی موانع کسب و کارهای مجازی در استانداری تشکیل شده و در حال فعالیت است.

سید حسن قاضی‌عسگر با تمجید از فعالیت‌های حوزه کسب و کارهای فضای مجازی منجر به ارزش افزوده بالا تاکید کرد: مشوق‌ها در کارهای فرهنگی موجب توسعه کسب و کارهای فرهنگی و تولید محتوای وزین و سنگین در فضای مجازی خواهد شد.

 

تمبر یادبود دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان نیز در ادامه این آیین رونمایی شد.

سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان که به میزبانی پردیس سینمایی اصفهان برپا شده، تا ۳۰ بهمن‌ماه دایر است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار