موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213894
۳۰ بهمن ۱۳۹۸

توکا و قفس در آستارا مردم را به سینما کشاند

نمایش توکا و قفس، ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با همکاری گروه‌ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستارا به روی صحنه رفت و مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز چهارشنبه گفت: این نمایش تا نیمه اسفندماه هر روز ساعت ۱۶ در سینما دریا اجرا می شود و به دلیل جذابیت داستان، والدین نیز تماشا می کنند.

شاپور تشرینی اظهار کرد: محمد حسین ناصر بخت نویسنده، بهشته رهنما کارگردان، صائب شاهین و اکرم وصلی تهیه کنندگان، سونیا خوشحال، سحر بیرنگی، مریم ایمانی، مهدی داداش پور، علی گلبابازاد، نیلی دربندیان، ساره اسکندری، پریا تیموری، رومینا صمدزاده، نادیا حمیدی زارع، آنیتا شرق پور، آذین رضایی، آنیسا محمدیان و عسل طالعی بازیگران آن هستند.

وی بیان کرد: توکا نام پرنده است و این نمایش برگرفته از داستان توکا و قفس اثر نیما یوشیج است و بازیگر نقش توکا با استفاده از اندیشه و راهکارهای دیگران برای آزادی تلاش می کند.

وی ادامه داد: طراحی زیبای لباس، صحنه و اشاره به برخی آسیب های اجتماعی و ترویج اندیشه، امانت داری و راستگویی از ویژگی های نمایش توکا و قفس است.

تشرینی ادامه داد: رهنما متولد سال ۱۳۴۴ و از پیشکسوتان بازیگری و کارگردانی در آستاراست و حدود ۱۰ نمایش را با نویسندگی و کارگردانی خود به روی صحنه برده و سه سال به عنوان داور مسابقات تئاتر دانش آموزی آستارا و تالش فعالیت کرده است.

 

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری آن ساماندهی شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار