موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213797
۲۹ بهمن ۱۳۹۸

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی برگزار شد

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام زن و روز مادر با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از محتوای فضای مجازی گفت: کودک و نوجوان قشری هستند که نیازمند توجه و آموزش ویژه‌ای برای استفاده صحیح از فضای مجازی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به موضوع نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که کودک و نوجوان بوده تصریح کرد: در دین مبین اسلام به کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شده در روایتی که العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر به ما رسیده در واقع به امت اسلامی آموزش دادند که لازم است توجه زیادی به تعلیم و تربیت کودکان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ای که با تحول دیجیتال در خدمت این قشر باشد بسیار موضوع مهمی را پیگیر بوده و به ویژه که این نکته یک شغل و کسب و کار نیز باشد و از این منظر برگزاری این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم برگزاری آن بتواند خدمات خوبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.

«محمدرضا بهمنی» رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه‌های ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، سه ضلع اقتصاد، فرهنگ و فناوری را توامان باهم پیش می‌برد که نکته بسیار حائز اهمیتی است.

وی با بیان اینکه هم‌نشینی فرهنگ به عنوان محل بروز خلاقیت و اقتصاد به عنوان بستر جریان یافتن خلاقیت‌ها در شکل گیری تمدن موثر است، خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ بدون حضور فعالان مردمی نمی‌تواند به هم پیوند بخورد و این حضور با سیاست گذاری صحیح میسر می‌شود.

بهمنی با بیان اینکه مناسبت فناوری با فرهنگ را در دوره تغییر فناوری‌ها؛ فرصت‌ها و چالش‌های این مناسبت را بیش از گذشته در خود دارد، تصریح کرد: امروز طبقه بندی کلاسیک حوزه‌های مختلف هنر کمرنگ شده و ایده‌های جدیدی در حوزه هنر پیش آمده که شکل گذشته آن را تغییر داده از طرفی تولیدات فرهنگی نیز منحصر به تولیدکنندگان حرفه‌ای نبوده و تغییرات دیگری هم داریم که مجموعه این شرایط سبب شده که در دوره جدید که اسم آن را می‌توان برزخ حکمرانی فرهنگی گذاشت شرایط بسیار پیچیده‌ای را در تصمیم گیری و سیاست گذاری ایجاد کرده است.

«سید حسن قاضی عسگر» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در ادامه با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: گروه کاری فناوری و نوآوری با دبیری شهرک علمی تحقیقاتی استان برای بررسی موانع کسب و کارهای مجازی در استانداری تشکیل شده و در حال فعالیت است.

وی با تمجید از فعالیت ها و کسب و کارهای فضای مجازی که منجر به ارزش افزوده بالا شده گفت: مشوق‌ها در کارهای فرهنگی منجر به توسعه کسب و کارهای فرهنگی و تولید محتوای وزین و سنگین در فضای مجازی خواهد شد.

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان رونمایی شد.

خاطرنشان می‌شود، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با حضور سید محسن سجاد مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار