موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213654
۲۷ بهمن ۱۳۹۸

تئاتر بچه‌های مسجد زنجان به دنبال تربیت نسل جدیدی از هنرمندان است

مسجد همواره خاستگاه بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های جوانان بوده و هست و حوزه هنری زنجان در برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد به دنبال کشف، جذب، پرورش و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان نوجوان و جوان است تا به واسطه آن به تولید آثار نمایشی فاخر و ارزشی پرداخته شود.

به گزارش کودک پرس ، رییس  حوزه هنری استان زنجان در اختتامیه نخستین همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد گفت: با بررسی فرهنگ های مختلف جوامع مختلف به این مهم می توان رسید که دین خاستگاه اصلی هنر بوده و تئاتر، این هنر دیرینه ریشه در اعتقادات، باورها و مناسک دینی دارد، آنجایی که نیاز انسان نیایش را بوجود می آورد و نمایش از ان پدیدار می شود.

امیر نعمتی افزود:  توجه به نقش آموزشی، تربیتی و آگاهی‌بخشی، هنر نمایش به عنوان رسانه‌ای زنده، پویا، اثرگذار و رو در رو با مخاطب، در کنار اهمیت دادن به محتوا و مضمون آثار نمایشی برگرفته از نیازها، ضرورت‌ها، اولویت‌ها و باورهای فرهنگی و اعتقادی جامعه از ضروریات این  امر است.

وی اضافه کرد: تئاتر بچه‌های مسجد با برخی از مولفه‌ها و عناصر تئاتر حرفه‌ای و صحنه‌ای متفاوت بوده و حضور در میان اقشار و طبقات مختلف مردمی، برای مردم بودن، بدون پیرایه و آراستگی در صحنه سخن گفتن، توجه به قشر جوان و نوجوان، نگاه ویژه به محتوا و مضمون، توجه به نقش آموزشی، تربیتی و اخلاقی و دوری از رقابت‌های رایج جشنواره‌ای از مهم‌ترین مولفه‌های حوزه هنری در این دوره همایش است.

 

نعمتی ادامه داد: در اولین دوره این همایش و پس از بازبینی، آثار مورد داوری و نظرسنجی قرار گرفت چرا که معتقدیم برای اولین بار گروه های هدف باعلاقه و استعدادهای فراوان در مسجد حضور یافتند و اجراهای خود را در مدرسه و  مسجد انجام دادند که برندگان اصلی همایش بوده و موفقیت مهمی محسوب می شود.

وی افزود: استقبال اقشار مختلف مردم از نمایش های اجرا شده نیز در سطح مساجد بسیار خوب بوده و ادامه راه را بیش از گذشته هموار می کند.

رییس حوزه هنری زنجان با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این همایش از ابتدای سال جاری برنامه ریزی شد، اظهار داشت: بر این اساس مساجد و افراد علاقه مند، شناسایی و جذب شدند و هر گروه با حضور یکی از اساتید و هنرمندان با تجربه تئاتر با متون از پیش تولید شده درمساجد تمرین های خود را آغاز کردند.

 

نعمتی افزود: باتمامی مشکلات و فراز و فرودها در نهایت ۱۱ گروه نمایش آماده شدند و  بیش از ۷۰ نفر از گروه های هدف در رده های مختلف به  ایفای نقش پرداختند.

این مسؤول ادامه داد: پس از افتتاح همایش طی چهارم بهمن امسال گروه های نمایشی از پنجم بهمن امسال طبق جدول، در مساجد و مدارس به اجرا خود پرداختند که در مجموع بیش از ۴۰ اجرا انجام گرفت.

وی، هدف از برگزاری برنامه تئاتر بچه‌های مسجد را تربیت نسل جدیدی از نوجوانان و جوانان علاقمند به هنرهای نمایشی و تزریق آن به بدنه تئاتر استان جهت تولید آثار ارزشمند و متکی بر فرهنگ اسلامی و منطبق با نیازهای روز اعلام کرد.

 

رییس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد:  همایش تئاتر بچه‌های مسجد با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی شامل تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و بزرگان دین، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حضور گروه‌های فعال تئاتر مساجد، برگزار شد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار