موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213647
۲۷ بهمن ۱۳۹۸

افتتاح اولین مرکز تخصصی سفال کودک و نوجوان در شهر جهانی سفال «لالجین»

همزمان با نهمین روز از دهه‌ی مبارک فجر مرکز فرهنگی‌هنری شهر لالجین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کودک پرس ، با حضور مدیرکل کانون استان، فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشدار، شهردار و دیگر مسئولان شهرستان بهار و لالجین، مرکز فرهنگی‌هنری این شهر افتتاح شد.
در ابتدای این برنامه مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مسئولان، از مساعدت و یاری فرماندار فرهنگ دوست شهرستان بهار قدردانی کرد و توضیح مختصری از روند احداث تا افتتاح این مرکز ارائه کرد و گفت: این مرکز در بیستم بهمن‌ماه سال ۸۷ کلنگ‌زنی و جهت بهره‌برداری کانون پرورش فکری به اداره نوسازی مدارس سپرده شد و امروز بیستم بهمن‌ماه سال ۹۸ یعنی دقیقا بعد از ۱۱ سال دریای آن به روی کودکان و نوجوانان گشوده می‌شود.

وی عنوان کرد؛ درست است که مرکز افتتاح شد ولی جهت رسیدن به یک مرکز  ایده‌آل و مطلوب نیاز به تجهیزات وامکانات زیادی دارد، که بدون کمک مسئولان شهرستان این امر میسر نمی‌شود.
وی هم‌چنین احداث مراکز کانون را در همه‌ی نقاط استان امری ضروری دانست و از کانون به عنوان یک دانشگاه نام برد که نه نمره می‌دهد و نه با اجبار کودکان و نوجوانان را سر کلاس می‌نشاند اما دانشجویان خوبی می‌پرورد.
وی یادآور شد که کانون در جای جای کشور دارای کارنامه‌ای درخشان است و  تعداد زیادی از هنرمندان در رشته‌های مختلف یا عضو کانون بوده‌اند و یا تجربه همکاری با کانون را داشته‌اند.

ضرابی‌زاده هم‌چنین از آماده شدن طرحی جهت معرفی این مرکز به عنوان مرکز تخصصی سفال کودکان و نوجوانان در ایران خبر داد.
در ادامه احسان قنبری فرماندار شهرستان بهار نیز ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر، از حضور در جمع کانون ابراز خرسندی کرد و گفت: به خاطر علاقه‌ایی که به کانون و کارهای فرهنگی دارم، حاضرم کارم را تعطیل کنم و ساعتها در این مرکز بنشینم.
وی هم‌چنین از خدمات و پیگیری‌های مدیرکل کانون تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در بودجه‌ی سال ۹۹ اعتباراتی را برای تجهیز این مرکز فرهنگی هنری اختصاص دهیم.

در پایان فرماندار ضمن افتتاح این مرکز فرهنگی‌هنری به اتفاق دیگر مسئولان از  کلاس‌های این مرکز به خصوص کارگاه سفالگری بازدید کرد.

 

 

منبع: کانون پرورش فکری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار