موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212888
۱۰ بهمن ۱۳۹۸

۹۵ کودک اصفهانی منتظر شنوایی

۹۵ کودک اصفهانی در نوبت کاشت حلزون گوش هستند.

به گزارش کودک پرس ، معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۷ مورد کاشت حلزون گوش، 111 مورد تعمیرات، تعویض باطری و خدمات مرتبط به کاشت برای مددجویان بهزیستی انجام شده است و ۹۵ نفر هم در نوبت کاشت حلزون گوش هستند.
سید مسعود حسینی‌نسب با بیان اینکه در حال حاضر هزینه عمل کاشت حلزون اگر با وجود پروتز دولتی انجام شود شش میلیون تومان است گفت: عمل کاشت حلزون به دلیل تهیه دو سمعک قبل از عمل و هزینه گفتار درمانی بعد از عمل هزینه‌های بیشتری دارد.
وی افزود: عمل کاشت حلزون در استان اصفهان تنها در بیمارستان الزهرا (سلام‌الله علیها) انجام می‌شود و این عمل در بیمارستان‌های شهرستانی انجام نمی‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به کمک بهزیستی به مددجویان نیازمند این عمل گفت: بهزیستی از مبلغ شش میلیون تومان هزینه جراحی۵۰ درصد هزینه عمل معادل را تقبل می‌کند و در استان اصفهان سه خیریه کمک، بخشش و حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) به بیماران نیازمند عمل حلزون گوش کمک می‌کنند.
حسینی‌نسب افزود: اگر بیماری شرایط گرفتن پروتز دولتی را نداشته باشد ،این عمل از 20تا 40 میلیون تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به گرانی هزینه‌های این عمل گفت: به دلیل وجود تنها یک بیمارستان در شهر اصفهان ،بیماران شهرستانی به دلیل طی مسافت تا مرکز استان مشکلات زیادی دارند و کلاس‌های بعد از عمل که ۱۰۰ جلسه گفتار درمانی است را هم باید بگذرانند که این هم از عمده مشکلات خانواده این بیماران است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه عمل کاشت حلزون باید قبل از رسیدن به چهار سالگی انجام شود و همکاری کودک هم از دیگر مسائل پیش روی خانواده‌هاست، افزود: در عمل کاشت حلزون پروتزها بعد از عمل به طور مکرر خراب می‌شوند و در حال حاضر تعویض دستگاه خراب حدود 9 میلیون تومان است و برای این موضوع باید مدتها در نوبت بمانند و این موضوع مشکلات بسیاری برای این کودکان درپی دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار