موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212572
۰۲ بهمن ۱۳۹۸

بهزیستی قزوین ۸۸ کودک بی‌سرپرست را پذیرش کرده است

بهزیستی قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۸ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را پذیرش کرده و اقدامات لازم را برای نگهداری یا واگذاری سرپرستی آنها به دیگران انجام داده است.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل بهزیستی قزوین  اظهار داشت: از این تعداد کودکان، ۱۰ کودک به فرزندخواندگی و ۶۳ کودک دیگر نیز برای نگهداری و سرپرستی به خویشاوندان کودک سپرده شدند.

علیرضا وارثی به کودکان شیرخوارگاه تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۷ کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی شامل شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان نگهداری شده و از خدمات مادی و معنوی شامل بهداشت و درمان، ‌تحصیل، روانشناختی و مددکاری بهره‌مند می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه پذیرش و ترخیص فرزندان بهزیستی با دستور مقام قضایی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این کودکان پس از معرفی و دستور پذیرش و بررسی شرایط عمومی و اختصاصی، به کمیته‌های شبیه خانواده و خانه‌های کودکان و نوجوانان ارجاع داده می‌شوند.

وارثی تصریح کرد: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از ۱۸ سالگی ادامه داده و به دانشگاه بروند، از بسته‌های حمایتی ویژه‌ای تا پایان مقطع دکتری بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال و ازدواج برای کودکان و نوجوانان بالای ۱۸ سال از دیگر اهداف سازمان بهزیستی است و در این خصوص تسهیلات بانکی لازم پرداخت می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: بیشتر فرزندان مقیم در خانه‌های کودکان و نوجوانان دارای بیمه عمر و آتیه بوده و از خدمات مددکاری بهره‌مند می‌شوند.

 

بهزیستی قزوین دارای ۱۱۰ هزار مددجو است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار